eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Korporacje a podróże służbowe

Korporacje a podróże służbowe

2013-06-17 13:22

Korporacje a podróże służbowe

Korporacje a podróże służbowe ©  Kurhan - Fotolia.com

Grupa Hotelowa Orbis wspólnie ze swoim partnerem strategicznym firmą Accor przeprowadziła pionierskie, ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie posiada rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi.

Przeczytaj także: Czego klienci korporacyjni oczekują od hoteli?

"Trendy na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi" - tak zatytułowano raport, który został zaprezentowany podczas "Business Mixera" w hotelu Novotel Warszawa Centrum. Spotkanie było połączeniem: seminarium, śniadania, prezentacji oraz dwóch panelów dyskusyjnych, podczas których wystąpili przedstawiciele m.in.: TP SA Orange Polska, Carlson Wagonlit, FCM Travel Express, Deutsche Bank PBC SA, HSBC Bank Polska SA, Netmedia, Amadeus, Polpharma.

Zrozumieć rynek, aby wyznaczać standardy

Grupa Hotelowa Orbis wspólnie ze swoim partnerem strategicznym firmą Accor przeprowadziła pionierskie, ogólnopolskie badanie dotyczące trendów na rynku korporacyjnym w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Próba objęła 300 respondentów (N=300), z czego 60% stanowiły osoby podróżujące (top management, managerowie wyższego i niższego szczebla), 40% osoby organizujące podróże (asystent/ka managementu, działy HR, koordynatorzy i pracownicy wsparcia sprzedaży). Badanie jest reprezentatywne i ma charakter jakościowy.

Kto i przy użyciu jakich narzędzi podejmuje decyzje?

W 43% spośród badanych firm za budżet związany z podróżami służbowymi odpowiadają: zarząd, prezes (40%), kierownik działu (20%), dział administracji (18%), dyrektor generalny (16%), dyrektor finansowy (12%) i dział HR (4%). Co może budzić zainteresowanie to fakt, że u pozostałych 57% respondentów, w firmie nie ma wydelegowanej osoby odpowiedzialnej za tą działalność.

66 spośród 300 badanych firm potwierdziło używanie TMC (ang. Travel Management Companies) do organizacji wyjazdów CORPO, a 23 zadeklarowały chęć skorzystania z usług pośrednika w najbliższej przyszłości. Usługi jakie najchętniej respondenci chcieliby zlecać zewnętrznym podmiotom to: kupno biletów lotniczych (32%) i rezerwacja hoteli (30%).

fot. Kurhan - Fotolia.com

Korporacje a podróże służbowe

Na podstawie wyników badań przeprowadzonych przez Grupę Hotelową Orbis można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie posiada rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi.


Respondenci podali, że najchętniej stosowanym narzędziem do dokonywania rezerwacji są: platformy rezerwacyjne (36%), kontakt telefoniczny z recepcją hotelową (35%), i TMC (20%). Narzędzia te zostały wskazane przede wszystkim ze względu na: oszczędność czasową (51%), komfort (46%), potrzebę kontaktu z drugą osobą (31%), minimalizacja kosztów (24%).

Na podstawie wyników badań można stwierdzić, że większość z przebadanych firm nie posiada rozbudowanej polityki w zakresie zarządzania podróżami służbowymi. Ograniczają się one do podstawowych kryteriów współpracy w zakresie CORPO (54%). Zazwyczaj kwota przeznaczana na pobyt w hotelu wynosi 350 - 500 złotych (100 EUR) za noc - tak wskazało 31% respondentów. Na co warto zwrócić uwagę, to fakt, że aż 53% firm nie posiada listy rekomendowanych hoteli.

 

1 2

następna

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: