Najcenniejsze marki technologiczne świata 2011
2011-05-17 00:14
Przeczytaj także: Najcenniejsze marki technologiczne świata 2015
- Marki „w chmurach” – Dość nagle okazało się, że w zakresie przechowywania danych i dostępu do nich, a także oprogramowania i aplikacji przyszłość należy do zespołów „superkomputerów” (tzw. „chmur”), dzięki czemu działające w tym segmencie marki z rynku B2B mogły wspiąć się na nowe wyżyny. Trzecie miejsce w rankingu zajmuje IBM (wartość marki – 100,8 mld USD), który jest przykładem, jak dużą rolę w technologii cloud computing odgrywają komputery typu mainframe.
- Czyj właściwie jest konsument? Marki stają się od siebie wzajemnie zależne ze względu na postępującą konwergencję – Konsumenci przywiązują równie wielką wagę do aplikacji i systemów operacyjnych na swoich urządzeniach mobilnych, jak do samych urządzeń. W miarę postępującej konwergencji urządzeń, platform i systemów operacyjnych coraz większą rolę odgrywają powiązania marek między sobą. Wyjątkiem jest jednak Apple, ze względu na silną aspiracyjność oraz swoją funkcjonalną atrakcyjność.
- Technologia 3DTV wspiera markę Samsung – Samsung zwiększył wartość swojej marki wraz z wprowadzeniem 3DTV, czyli połączonej technologii telewizji i Internetu. Osiągnąwszy wartość marki na poziomie 12,1 mld USD, Samsung zajmuje również wysoką pozycję w rankingu Brand Momentum (miara potencjału rozwoju marki) dzięki czemu ma duże szanse na dobre wykorzystanie swojej marki przez kolejny rok.
Informacje o badaniu
Ranking BrandZ uwzględniający sto najpotężniejszych marek na świecie (BrandZ Top 100 Most Valuable Global Brands), opracowywany na potrzeby grupy WPP przez Millward Brown Optimor, istnieje już piąty rok. Jest to jedyne badanie, które przynosi wskaźniki wartości marek bazujące na wywiadach z ponad milionem konsumentów na całym świecie i uwzględnia zarówno marki z rynku konsumenckiego, jak i z rynku business-to-business. Wskaźniki te są następnie łączone z uzyskanymi w rygorystycznych pod względem metodologicznym badaniach na temat finansowych i ogólnobiznesowych wyników każdej ze spółek (dane z agencji Bloomberg i Datamonitor). Umożliwia to pokazanie wymiernej roli marek w generowaniu przychodów i budowaniu kapitalizacji rynkowej spółek. Postrzeganie marek przez konsumentów ma kluczowe znaczenie dla określenia ich wartości, ponieważ na markę składają się zarówno wyniki biznesowe firmy, jak i jakość produktu, klarowność pozycjonowania i pozycja rynkowa. W rankingu brane są pod uwagę rozbieżności regionalne, gdyż rola marki może się różnić znacząco w poszczególnych krajach, nawet w przypadku marek o zasięgu lokalnym.
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Najcenniejsze marki technologiczne B2B w 2013 r.
-
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2013
-
Najcenniejsze marki technologiczne świata 2012
-
Najcenniejsze marki świata 2023. Apple wciąż na szczycie
-
BrandZ B2B: oto najcenniejsze marki z sektora rozwiązań dla biznesu
-
Najcenniejsze marki świata 2022. Apple na szczycie
-
Tesla najcenniejszą marką motoryzacyjną
-
Najcenniejsze marki odzieżowe i luksusowe w czasach pandemii
-
Amazon utrzymał pozycję najcenniejszej marki świata