eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › SEO copywriting

SEO copywriting

2011-03-24 13:58

Przeczytaj także: Google Bid Simulator dla kampanii AdWords


Warto w tym wypadku pamiętać o kliku zasadach:
  • w tytule tekstu umieścić należy słowo kluczowe,
  • nagłówki powinny zawierać słowa kluczowe,
  • w każdym pierwszym akapicie kolejnego bloku tekstowego warto umieścić słowo kluczowe,
  • warto stosować wypunktowania,
  • w tekście słowa kluczowe można pisać boldem,
  • tekst reklamowy warto urozmaicić zdjęciem, a w znaczniku alt umieścić słowo kluczowe.
Nowe wyzwania przed SEO copywritingiem

Google w ostatnim okresie próbuje wprowadzać rozwiązania, mające podnieść jakość tekstów w Internecie i skuteczność wyszukiwania dobrych jakościowo stron.

Nowa funkcja Reading Level pozwala wybrać poziom wyszukiwanych treści. Ma ona skutecznie wyeliminować z wyników wyszukiwania strony z treściami mało wartościowymi, będące jednak wysoko w wynikach wyszukiwania dzięki działaniom pozycjonerów. Google, wprowadzając Reading Level, kierowało się ideą, że dla użytkownika lepiej będzie, gdy czynnikiem decydującym o pozycji w wynikach wyszukiwania będzie jakość treści. Dzięki Reading Level użytkownik ma możliwość określenia poziomu szukanych treści (podstawowy, średni, zaawansowany). Możliwe jest także wybranie opcji, dzięki której zostaną pokazane wyniki, opisujące poziom treści konkretnego zapytania.

Podobne zadanie postawiło sobie ostatnio Google, modyfikując nieco algorytm wyszukiwania. Akcji tej nadano kryptonim „Panda”. Zmieniony algorytm ma za zadanie wyeliminować z czołowych miejsc w wynikach wyszukiwania strony zawierające teksty słabej jakości (tzw. farmy tekstów stworzone z myślą o SEO).

Reading Level i akcja „Panda” nie zmienią wiele w SEO copywritingu, dotyczącym strony głównej firmy. Wydaje się jednak, że - po dopracowaniu i udoskonaleniu - zjawiska te skutecznie wymuszą wyższy poziom tekstów publikowanych na fachowych portalach z szeroko pojętego zakresu PR oraz tekstów publikowanych na zapleczach pozycjonerów. Teksty PR, choć niedoceniane, są skutecznym elementem pozycjonowania. Dostarczają bardzo wartościowych linków do strony pozycjonowanej, ponieważ większość portali tego typu pozwala w stopce umieścić link do pozycjonowanej strony firmowej.

SEO copywriting, zresztą tak jak klasyczny copywriting, to trudna sztuka wymyślania i redagowania haseł oraz tekstów, którą opanować mogą tylko nieliczni. Nie powinien więc dziwić fakt, że autorami ponadczasowych haseł i sloganów reklamowych w przeszłości byli pisarze, poeci oraz wybitni intelektualiści. Mało kto dziś pamięta, że autorem haseł „Lotem blisko” czy „Cukier krzepi” jest Melchior Wańkowicz, a hasła „Coca – cola to jest to!” Agnieszka Osiecka. Także tylko wtajemniczeni wiedzą, że autorem jednego z lepszych haseł reklamowych ostatniej dekady jest sam Sławomir Mrożek („Jutro to dziś, tyle że jutro” - reklama funduszu emerytalnego PKO BP).

Klasyczny copywriting to bardzo cenione zajęcie. Natomiast SEO copywriting traktowany jest na razie trochę po macoszemu, a przecież SEO copywriter to nowy zawód. Większość agencji zleca pisanie tekstów SEO studentom (czasem licealistom i o zgrozo także gimnazjalistom), którzy rzadko kiedy przykładają się do tego zajęcia. Efektem są teksty, które nie spełniają żadnego z celów stawianych SEO copywritingowi. Przeważnie, z powodu sztucznego nagromadzenia słów kluczowych, są sztywne i mało atrakcyjne dla klienta.

Trzeba jednak przyznać, że coraz częściej dział SEO copywritingu to jeden z kluczowych działów wielu agencji interaktywnych, zajmujących się kompleksowo marketingiem w Internecie. Pracownicy tych działów to przeważnie filolodzy i humaniści z podstawową wiedzą z obszaru marketingu w Internecie. Najciekawsze teksty w sieci to przeważnie efekt ich pracy. Trzeba pamiętać, że dobry tekst na stronie internetowej z punktu widzenia klienta i „robota” Google to nie „połowa sukcesu” jak brzmi powszechne powiedzenie. To główny czynnik, który prawie w całości odpowiada za przychody generowane przez firmę, a wynikłe z obecności w Internecie.

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: