eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › SEO copywriting

SEO copywriting

2011-03-24 13:58

Przeczytaj także: Google Bid Simulator dla kampanii AdWords


Keyword density – zagęszczenie słów kluczowych

To jeden z podstawowych warunków, jakie musi spełniać skuteczny tekst reklamowy odnośnie zadań SEO. Choć ostatnio wskazuje się, że nie ma on już takiego znaczenia jak kilka lat temu. Keyword density to stosunek ilości wystąpień słów kluczowych do całkowitej liczby słów na stronie lub w tekście. W tym względzie nie ma jasno określonego poziomu. Jedni eksperci wskazują, że wystarczające jest utrzymanie zagęszczenia słów kluczowych w tekście na poziomie ok. 5%, inni, że może to być nawet 15%. Specjaliści twierdzą jednak zgodnie, że nie może on być za duży, ponieważ może to przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.

Stopniowo zaczyna przeważać opinia, że zagęszczenie słów kluczowych nie ma wielkiego znaczenia dla pozycjonowania. Naczelny inżynier Google Matt Cutts mówi, że już dwu-, trzykrotne wystąpienie słowa kluczowego w treści zupełnie wystarczy. Wypada chyba wierzyć osobie, która odpowiada za algorytm, którym posługuje się wyszukiwarka Google.

Nie znaczy to jednak, że ze słów kluczowych powinniśmy zrezygnować. Podejście Keyword Avoidance jest niewskazane. Doświadczony SEO copywriter powinien kierować się tutaj wyczuciem. Słowa kluczowe powinien umiejętnie i naturalnie wplatać w tekst reklamowy. Słowa kluczowe powinny znaleźć się w różnych miejscach tekstu. Copywriterzy powinni także używać ich synonimów a same słowa kluczowe stosować nie tylko w liczbie pojedynczej, ale także mnogiej, odmieniać je przez przypadki, używać słów bliskoznacznych. Google już od kilku lat dosyć dobrze sobie radzie z synonimami, potrafi także analizować treść całego tekstu pod kątem słów kluczowych. Ponadto w sposób bardziej skuteczny rozpoznaje frazy zbliżone tematycznie.

Keyword frequency – częstotliwość słów kluczowych

Pokazuje ona, ile razy słowo kluczowe pojawiło się na stronie internetowej. W tym względzie również, nie można przesadzić. Używanie kilku słów kluczowych we wszystkich tekstach na stronie, może skutecznie zniekształcić ich sens. Staną się mało zrozumiałe.

Keyword stuffing – sztuczne „upychanie” słów kluczowych

Nadmierne używanie słów kluczowych, czyli upychanie ich w każdej części strony i miejscu może wbrew pozorom odbić się negatywnie na pozycji strony w wyszukiwarce. W najgorszym przypadku Google może nawet „wyrzucić” naszą stronę z indeksu. Wreszcie, taka konstrukcja strony może bezpowrotnie zniechęcić klienta.

Keyword prominence – ważność słów kluczowych
Sugeruje ona, gdzie i w jakiej kolejności w tekście lub na stronie umieszczać słowa kluczowe. Mając na uwadze SEO, słowa kluczowe warto zawsze umieszczać w tytule strony, na początku tekstu lub strony oraz w Meta Tag Description.

Oryginalność tekstu reklamowego a SEO

Każdy tekst reklamowy musi być oryginalny, a szczególnie ten, który ma skutecznie przyczynić się do pozycjonowania strony. Teksty plagiaty zostają szybko wyłapane przez coraz bardziej zawansowane „roboty” Google, czego wynikiem jest spadek pozycji strony w wynikach wyszukiwania lub jej usunięcie. Nie trzeba chyba przypominać, że nie warto wykorzystywać nawet fragmentów innych tekstów z sieci. Nie warto nawet się zbyt mocno wzorować na jakimkolwiek tekście. Każdy tekst reklamowy do zadań SEO musi być tworzony od podstaw z wykorzystaniem wszystkich zasad.

Podczas pisania warto także myśleć o odbiorcy naszego tekstu, czyli grupie docelowej. Częstym błędem jest wzorowanie się na pewnych tekstach, które choć ciekawe i dobre, to jednak są skierowane do innej grupy docelowej. W przypadku pisania tekstów pod kątem SEO do zakładek na stronie typu „fachowe porady” warto się wykazać pomysłowością i kreatywnością. Przyczyni się to skutecznie do konwersji firmowej strony, co ostatecznie będzie skutkowało wyższą pozycją w wynikach wyszukiwania.

Estetyczna i techniczna strona tekstu reklamowego a SEO

Wydawać by się mogło, że takie elementy jak pogrubienia, wypunktowania czy akapity nie mają żadnego znaczenia w tekście reklamowym, nie tylko z punktu widzenia SEO. W rzeczywistości „robot” Google to dosyć przebiegła, ale leniwa postać. Lubi, gdy tekst reklamowy jest jasny, przejrzysty i czytelny. Warto mu podać na tacy tekst uporządkowany, a zapewne się odwdzięczy, windując naszą stronę nieco w górę.

oprac. : Grupa TENSE Grupa TENSE

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: