Reklama w motoryzacji VIII 2004
2004-09-30 13:13
Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VII 2004
Liderem rynku została Toyota Motor, która wydała na ten cel 6,22 mln złotych (20,5 procent rynku). Kolejne pozycje na liście największych reklamodawców zajęły firmy: Fiat Auto Poland - 6,06 mln zł (20 procent), General Motors Polska - 2,49 mln zł (8,2 procent), Peugeot Polska - 2,4 mln zł (7,9 procent) oraz Ford - 2,12 mln zł (7 proc.).Łącznie na reklamę w wymienionych mediach producenci i importerzy wydali od początku roku ponad 335 milionów 20 tysięcy złotych. Największy skumulowany udział w rynku należy do Fiata Auto Poland (11,1 procent), który wydał 37,26 mln złotych. Dalej plasują się kolejno Toyota Motor (35,03 mln zł, 10,5 procent), Renault S.A.R.L. Polska (34,44 mln zł, 10,3 procent), GM Polska (34,02 mln zł, 10,2 proc.), Skoda Auto Polska (33,23 mln zł, 9,9 procentowy udział w reklamie motoryzacyjnej).
Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Co i za ile reklamuje branża finansowa?
-
Wydatki reklamowe w I kw. 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Wydatki reklamowe w lutym 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Wydatki reklamowe w styczniu 2019 r. Kto i co reklamował?
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
-
Wydatki reklamowe w 2018 r. Kto i co reklamował?
-
Przedświąteczne wydatki reklamowe. Kto i co reklamował?