eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Reklama w motoryzacji VIII 2004

Reklama w motoryzacji VIII 2004

2004-09-30 13:13

W sierpniu bieżącego roku reklama samochodów osobowych w mediach - telewizji, radiu, gazetach i magazynach, pochłonęła kwotę ponad 30 milionów złotych - podała firma badawcza Expert Monitor.

Przeczytaj także: Reklama w motoryzacji VII 2004

Liderem rynku została Toyota Motor, która wydała na ten cel 6,22 mln złotych (20,5 procent rynku). Kolejne pozycje na liście największych reklamodawców zajęły firmy: Fiat Auto Poland - 6,06 mln zł (20 procent), General Motors Polska - 2,49 mln zł (8,2 procent), Peugeot Polska - 2,4 mln zł (7,9 procent) oraz Ford - 2,12 mln zł (7 proc.).

Łącznie na reklamę w wymienionych mediach producenci i importerzy wydali od początku roku ponad 335 milionów 20 tysięcy złotych. Największy skumulowany udział w rynku należy do Fiata Auto Poland (11,1 procent), który wydał 37,26 mln złotych. Dalej plasują się kolejno Toyota Motor (35,03 mln zł, 10,5 procent), Renault S.A.R.L. Polska (34,44 mln zł, 10,3 procent), GM Polska (34,02 mln zł, 10,2 proc.), Skoda Auto Polska (33,23 mln zł, 9,9 procentowy udział w reklamie motoryzacyjnej).

Dane pochodzą z mediów objętych monitoringiem Expert-Monitor, a wszystkie podane wydatki liczone są wg cenników mediów bez upustów.

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: