E-mail bez emalii
2004-09-15 14:24
Przeczytaj także: Informacja prasowa na piątkę
6. Nie wysyłaj załączników bez zgody odbiorcy.
Nie ma żadnego powodu dlaczego list zapisany w formacie Worda nie może być skopiowy do listu e-mail jako plik tekstowy. Jeśli są tam ważne elementy graficzne, umieść je na witrynie WWW i dodaj odsyłacze do tych plików.
Film video (3MB) o antylopie, która w pełnym pędzie wpada na drzewo jest być może najśmieszniejszą rzeczą jaką widziałeś w życiu. Ale to jeszcze nie powód, żeby automatycznie wysyłać go wszystkim znajomym. Wielu użytkowników Internetu wciąż korzysta z powolnych łączy modemowych i odbiór takiej przesyłki to dla nich dodatkowy koszt. Przed wysyłką zapytaj o zgodę.
7. Zabezpiecz komputer przed wirusami.
Bez instalacji programu antywirusowanego i jego regularnych aktualizacji narażasz komputer na ryzyko infekcji przez wirus. Co gorsze, zwiększasz ryzyko nieświadomowego wysyłania maili do innych osób z Twojej listy kontaktowej. Tak nie zdobywa się przyjaciół.
8. Nie pisz WSZYSTKIEGO dużymi literami.
Powody są dwa. Po pierwsze, tekst pisany tylko dużymi literami jest trudny w czytaniu. Po drugie, duże litery uważane są przez internautów za faux pas i dlatego Twoja wiadomość może być zignorowana.
9. I nie będziesz wysyłał !
Serdecznie dziękuję za propozycje przeprowadzenia wywiadu z jurorami Idola :-)
Nie jest ważne jak dobrą ofertę przygotowałeś. Nie jest ważne, że zamierzasz ją wysłać tylko raz. Nie jest ważne, że inni też tak robią. To wcale nie znaczy, że *też_masz_tak_postępować*. Nie wysyłaj niechcianej korespondencji handlowej.
10. Poczekaj chwilę przed wysłaniem listu.
Samodzielna korekta tego co napisałeś to podejście najeżone pułapkami. Literówki w tytule, pierwszym i ostatnim zdaniu *biją po oczach*. Najlepiej odłożyć na moment napisany tekst. Kiedy przeczytasz go ponownie będziesz zdziwiony ile rzeczy przeoczyłeś.
Jeśli masz czas wstrzymaj się przez godzinę - lub choć kwadrans - z naciśnięciem przycisku WYŚLIJ. Świeże spojrzenie pozwoli Ci wykryć przeoczone błędy i niejasne wyrażenia.
PS. Nigdy nie wysyłaj listu pod wpływem emocji. Pamiętaj, że e-mail może żyć wiecznie!
1 2
oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations
Przeczytaj także
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
-
7 skutecznych sposobów na kryzys wizerunkowy
-
Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii
-
Kryzysowy Public Relations: komunikacja w czasie koronawirusa
-
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie. Jak rozmawiać o koronawirusie?
-
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
-
Etyka w public relations - szansa czy problem?
-
Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?