E-mail bez emalii
2004-09-15 14:24
Przeczytaj także: Informacja prasowa na piątkę
1. Zwracaj uwagę na interpunkcję, ortografię i gramatykę.jak czensto otszymujesz lissty psane w ten sposub!!!!!
W wielu listach są błędy interpunkcyjne, ortograficzne i gramatyczne. Sprawiają wrażenie amatorszczyzny i lekceważącego traktowania odbiorcy. Słowem - źle świadczą o nadawcy.
2. Przeczytaj ponownie punkt pierwszy.
Co pomyśli dziennikarz jeśli przekręcisz jego imię? Albo nazwę firmy napiszesz raz tak i raz inaczej?
Mówię poważnie. Ogólny standard korespondencji w Internecie jest fatalny. Nawet na bardzo szanowanych witrynach można znaleźć błędy. Staraj się pozytywnie wyróżnić. Pisz dobrze.
3. Opisowy tytuł.
Nie rozumiem skąd biorą się listy bez tytułów. W tytule jest informacja o zawartości listu. List bez tytułu nie ma treści.
Poza tym, nasze skrzynki pocztowe przyjmują coraz więcej korespondencji. Zaczyna brakować czasu na ich lekturę. Niewłaściwy lub źle sformułowany tytuł może spowodować, że odbiorca skasuje list jeszcze przed przeczytaniem.
Jasny i zwięzły tytuł ułatwia także jego odnalezienie w archiwum poczty.
4. Buduj krótkie akapity i zostawiaj pomiędzy nimi wolną linię.
Z powodu mniejszej rozdzielczości tekst na monitorze komputera jest trudniejszy w czytaniu od tekstu drukowanego. Jeśli chcesz możesz stosować wcięcie na początku nowego akapitu.
W praktyce sprawdza się metoda *1_2_3_4_5*. Jeden akapit - jedna myśl; dwa, trzy argumenty; cztery, pięć linii w akapicie.
5. Porządkuj znaki ">".
>>>>> Serdeczne dzięki za przesłanie mi tej informacji prasowej. Dziennikarze traktują to jako przejaw arogancji i lenistwa.
Kiedy odpowiadasz na list lub go przekazujesz większość programów pocztowych dodaje do każdej linii oryginalnego tekstu znaczek ">". Tak to wygląda:
> To jest oryginalny tekst,
> na który teraz odpisujesz.
A to jest Twoja odpowiedź.
Tak dzieje się zawsze kiedy odpisujesz lub przesyłasz wiadomość dalej. Po kilku takich operacjach list może być trudny w czytaniu ponieważ na początku każdej linii pojawia się mnóstwo znaków ">". Na przykład:
> > > > To jest oryginalny tekst,
> > > > na który teraz
odpisujesz. > > > >
Kiedy otrzymasz taką wiadomość nie przesyłaj jej bez poprawek. Zrobisz dobry uczynek jeżeli usuniesz niepotrzebne znaki.
oprac. : Bogusław Feliszek / Pressence Public Relations
Przeczytaj także
-
PR i marketing w 2023 roku. Trendy na 2024
-
Prokliencka kultura organizacji a Customer Experience
-
7 skutecznych sposobów na kryzys wizerunkowy
-
Marketing i komunikacja w trakcie i po pandemii
-
Kryzysowy Public Relations: komunikacja w czasie koronawirusa
-
Komunikacja wewnętrzna i zewnętrzna w firmie. Jak rozmawiać o koronawirusie?
-
Dlaczego warto prowadzić blog firmowy?
-
Etyka w public relations - szansa czy problem?
-
Jakie wartości etyczne są ważne dla specjalisty PR?