Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004
2004-09-08 11:44
Przeczytaj także: Prawo telekomunikacyjne - podsumowanie
Raport "Rynek telekomunikacyjny w Polsce 2004" wydany na początku września przez firmę PMR potwierdza, że na polskim rynku telekomunikacyjnym mamy do czynienia z ożywieniem. Rynek ten, po dwóch latach stagnacji, w 2003 r. powrócił do szybkiego tempa wzrostu (dynamika wyniosła, według różnych źródeł, 8-14% w stosunku do roku 2002). Z kolei w 2004 r. wartość rynku zwiększy się, według prognoz PMR, o 13.2%. Zgodnie z ustaleniami raportu, również przez kolejne lata branża telekomunikacyjna będzie się dynamicznie rozwijać (przeciętna roczna stopa wzrostu w latach 2004-2007 ma wynieść 11.7%).fot. mat. prasowe
Na systematyczne poprawianie się koniunktury w branży wskazują także rosnące wartości obliczanego przez PMR Indeksu Koniunktury Telekomunikacyjnej. Indeks jest tworzony na podstawie odpowiedzi udzielanych przez respondentów badania prowadzonego przez PMR w sierpniu każdego roku wśród kadry menedżerskiej największych polskich firm telekomunikacyjnych (w br. przebadano 68 firm).
fot. mat. prasowe
Głównymi motorami wzrostu rynku w najbliższych latach będą przeżywająca w Polsce "drugą młodość" telefonia komórkowa oraz sektor transmisji danych i szerokopasmowego internetu. Natomiast telefonia stacjonarna jest, w opinii autorów raportu, rynkiem mało perspektywicznym - wartość tego segmentu będzie się zmniejszać, a liczba linii stacjonarnych będzie rosła w najbliższych latach w coraz słabszym tempie. "Kurczenie się wartości sektora stacjonarnego nie oznacza jednak automatycznie, że wszystkie firmy na nim działające odczują spadek przychodów" - mówi Paweł Olszynka, analityk PMR i jeden z autorów raportu - "alternatywni operatorzy mają nawet możliwość znacznego zwiększenia sprzedaży poprzez odebranie klientów TP SA. W szczególności dotyczy to firm działających na rynku połączeń międzymiastowych, międzynarodowych i z telefonów stacjonarnych na komórki."
Sen, seks i smartfony, czyli nocne zwyczaje Polaków
oprac. : W. Szajnert, P. Olszynka / PMR
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
To my stworzyliśmy generację Z. Jak wychowanie pokolenia Z kształtuje ich postawy zawodowe?
-
Polska Stacja Antarktyczna - kluczowy etap budowy na krańcu świata
-
Zakupy online dobrodziejstwem sieci? Mamy wyniki badania "Internet marzeń"
-
Jak pracownicy w Polsce planują swoją karierę? Tylko 4% ma jasny plan







Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei
