Media społecznościowe a zachowania konsumentów
2010-11-19 12:59
Przeczytaj także: Najpopularniejsze media na świecie
Badanie, w ramach którego przeprowadzono wywiady z setkami konsumentów na całym świecie, pokazało, że media społecznościowe mają ogromny wpływ na postawy i zachowania społeczne. A oto najważniejsze trendy:Ludzie mają w mediach społecznościowych wiele różnych osobowości
Badanie pokazało, że media społecznościowe dają ludziom możliwość bycia kimś, kim nie są w „prawdziwym życiu”. Ludzie są bardziej skłonni do odgrywania różnych typów osobowości w tego typu mediach. Przykładowo, jednego dnia ktoś będzie komikiem, a innego poważnym znawcą przedmiotu albo sceptykiem.
Introwertycy stają się ekstrawertykami, którzy publikują zbyt wiele informacji na swój temat
W środowisku internetowym introwertycy są bardziej skłonni do przeistaczania się w ekstrawertyków, bo czują się pewniej i swobodniej, wyrażając samych siebie. W mediach społecznościowych zachowanie, które mogło im się wydawać niewłaściwe albo wiązać się z podawaniem „zbyt wielu informacji” staje się standardem, a czasem jest wręcz oczekiwane. Badanie wskazuje, że potrzeba sprawdzenia się lub dowartościowania jest jednym z motorów napędzających te przemiany osobowości.
Pojawiła się nowa definicja prywatności
Choć ludzie dzielą się w serwisach społecznościowych szczegółami z życia prywatnego, to paradoksalnie zaczynają bardziej chronić swoje dane osobowe. Informacje o dacie urodzenia, adresie domowym czy numerze telefonu są pilnie chronione.
„Ludzie się martwią, że jeśli udostępnią swoje dane osobowe, mogą w realnym życiu albo w Internecie paść ofiarą speców od marketingu”, dodaje Rob Hernandez, Global Brand Director w firmie Firefly Millward Brown. „Nie mają zahamowań, żeby opowiadać światu o swoich nawet najbardziej prywatnych przemyśleniach, ale stawiają granicę i nie podają numeru telefonu czy innych danych ułatwiających identyfikację. W efekcie media społecznościowe znajdują się pod coraz większą presją, aby poznawać te obawy i uwzględniać je w swoich działaniach”.
![Czy można zarobić na YouTube Shorts? [© pixabay.com] Czy można zarobić na YouTube Shorts?](https://s3.egospodarka.pl/grafika2/YouTube-Shorts/Czy-mozna-zarobic-na-YouTube-Shorts-251831-150x100crop.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Jakie będą media 2023? Oto najnowsze prognozy Kantar
-
Media społecznościowe zbudują zaufanie do rządu?
-
Streaming i VOD. Kto walczy o popularność z Netflixem?
-
Jakie będą media 2022? Są najświeższe prognozy Kantar
-
Social media po polsku: czego szukamy w mediach społecznościowych?
-
Pokolenie Z: życie i zakupy online przestały bawić młodych?
-
SAS przedstawia 4 obszary rozwoju biznesu w 2021 roku
-
Jakie będą media 2021? Są prognozy Kantar
-
Polacy wobec pandemii: dominują 3 różne podejścia