Pracownicy doceniają marketing osobisty
2010-11-19 13:43
Czy byłbyś gotów wydać własne pieniądze na szkolenia, aby podnieść swoje umiejętności, kwalifikacje? © fot. mat. prasowe
Przeczytaj także: Niskie bezrobocie vs. wysoka gotowość na zmianę pracy
Marketing osobisty, czyli personal branding, stał się częścią nowoczesnego rynku pracy. Do najważniejszych elementów, służących budowaniu własnej marki, respondenci zaliczyli: wiedzę specjalistyczną (60 procent), umiejętności komunikacji werbalnej (56 procent), CV (48 procent), komunikację pisemną (42 procent), ubiór (30 procent) i zastosowanie mediów społecznościowych (28 procent).„Rezygnując ze standardowego stosunku zatrudnienia, wiele osób zaczyna się zastanawiać, w jaki sposób należy się promować, żeby zostać dostrzeżonym na zatłoczonym rynku pracy,” wyjaśnia Agnieszka Walter, Country General Manager w Kelly Services Poland. „Są również coraz bardziej świadome tempa zmian na rynku pracy i możliwości zarządzania tą zmianą.”
fot. mat. prasowe
Czy byłbyś gotów wydać własne pieniądze na szkolenia, aby podnieść swoje umiejętności, kwalifikacje?
Sondaż Kelly Service wskazał również, jaką rolę w budowaniu własnej odgrywają social media. I tak, jako „bardzo aktywne”, swoje podejście do korzystania z mediów społecznościowych w celu własnej promocji/marketingu osobistego, opisali mieszkańcy Meksyku i Indii (ponad 70%), Polacy uplasowali się pośrodku z 23% pozytywnych/aktywnych odpowiedzi, w porównaniu z 15% Francji.
Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród polskich respondentów wykazały, że:
- 83 procent badanych w przedziale wiekowym 30-47 (pokolenie X) jest gotowych przeznaczyć własne środki na szkolenia podnoszące kwalifikacje; jest to odsetek wyższy niż wśród respondentów w przedziale wiekowym 48-65 (82 procent) i w wieku 18-29 lat (pokolenie Y) (80 procent).
- 70 procent respondentów w przedziale wiekowym 48-65 uznaje wiedzę specjalistyczną za najważniejszy element marketingu osobistego, w porównaniu z 63 procentami respondentów z pokolenia X i 58 procentami respondentów z pokolenia Y.
- 68 procent respondentów w przedziale wiekowym 48-65 “bardzo optymistycznie” ocenia swoją zdolność nadążania za zmianami technologicznymi i innymi modyfikacjami w miejscu pracy; jest to odsetek wyższy niż w przypadku pokolenia X (64 procent) i pokolenia Y (62 procent).
- 72 procent respondentów spodziewa się, że w przyszłości zmieni zawód, przy czym wśród pracowników z pokolenia X jest to pogląd bardziej rozpowszechniony (75 procent) niż wśród pracowników z pokolenia Y oraz w przedziale wiekowym 48-65 (po 71 procent).
- 23 procent respondentów uważa, że “bardzo aktywnie” wykorzystuje media społecznościowe w celach marketingu osobistego, kolejne 46 procent badanych uznaje się za „dość aktywnych” w tym względzie.
Pracownicy takich branż jak przemysł maszynowy, podróże/rekreacja, usługi finansowe, administracja oraz nauka/farmacja są najbardziej skłonni przeznaczyć własne środki na podnoszenie kwalifikacji.
fot. mat. prasowe
Czy uważasz, że możesz być zobowiązany do zmiany swojej kariery w pewnym momencie, w przyszłości?
„Wyniki badania świadczą o świadomości, że w dzisiejszych czasach ani miejsce pracy, ani zawód nie są dane na całe życie. Coraz więcej osób będzie wykonywać kilka zawodów, co najprawdopodobniej zaowocuje koniecznością przejęcia większej odpowiedzialności za zarządzanie własną karierą i nabywanie nowych umiejętności”, podsumowuje Walter.
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl