eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Pracownicy doceniają marketing osobisty

Pracownicy doceniają marketing osobisty

2010-11-19 13:43

Pracownicy doceniają marketing osobisty

Czy byłbyś gotów wydać własne pieniądze na szkolenia, aby podnieść swoje umiejętności, kwalifikacje? © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Według najnowszego sondażu Kelly Services, dostawcy rozwiązań w zakresie HR, Coraz więcej polskich pracowników buduje swoją "markę", m.in. poprzez działania w celu wyróżnienia się na zmiennym rynku pracy. Jest to wyrazem tendencji do przejmowania coraz większej kontroli nad własną karierą. Takie wyniki przyniósł sondaż Kelly Global Workforce Index, w którym przebadano opinię około 134 000 osób z 29 krajów, między innymi ponad 1000 respondentów z Polski.

Przeczytaj także: Niskie bezrobocie vs. wysoka gotowość na zmianę pracy

Marketing osobisty, czyli personal branding, stał się częścią nowoczesnego rynku pracy. Do najważniejszych elementów, służących budowaniu własnej marki, respondenci zaliczyli: wiedzę specjalistyczną (60 procent), umiejętności komunikacji werbalnej (56 procent), CV (48 procent), komunikację pisemną (42 procent), ubiór (30 procent) i zastosowanie mediów społecznościowych (28 procent).

„Rezygnując ze standardowego stosunku zatrudnienia, wiele osób zaczyna się zastanawiać, w jaki sposób należy się promować, żeby zostać dostrzeżonym na zatłoczonym rynku pracy,” wyjaśnia Agnieszka Walter, Country General Manager w Kelly Services Poland. „Są również coraz bardziej świadome tempa zmian na rynku pracy i możliwości zarządzania tą zmianą.”

fot. mat. prasowe

Czy byłbyś gotów wydać własne pieniądze na szkolenia, aby podnieść swoje umiejętności, kwalifikacje?

Czy byłbyś gotów wydać własne pieniądze na szkolenia, aby podnieść swoje umiejętności, kwalifikacje?

Badania wykazały też, że ponad 80 procent respondentów gotowych jest przeznaczyć własne środki na podnoszenie kwalifikacji – nie czekając, aż zrobi to za nich pracodawca – podczas gdy niemal trzy czwarte badanych uważa, że w przyszłości zmieni zawód i znajdzie dla siebie nowe miejsce na rynku pracy.

Sondaż Kelly Service wskazał również, jaką rolę w budowaniu własnej odgrywają social media. I tak, jako „bardzo aktywne”, swoje podejście do korzystania z mediów społecznościowych w celu własnej promocji/marketingu osobistego, opisali mieszkańcy Meksyku i Indii (ponad 70%), Polacy uplasowali się pośrodku z 23% pozytywnych/aktywnych odpowiedzi, w porównaniu z 15% Francji.

Wyniki sondażu przeprowadzonego wśród polskich respondentów wykazały, że:
  • 83 procent badanych w przedziale wiekowym 30-47 (pokolenie X) jest gotowych przeznaczyć własne środki na szkolenia podnoszące kwalifikacje; jest to odsetek wyższy niż wśród respondentów w przedziale wiekowym 48-65 (82 procent) i w wieku 18-29 lat (pokolenie Y) (80 procent).
  • 70 procent respondentów w przedziale wiekowym 48-65 uznaje wiedzę specjalistyczną za najważniejszy element marketingu osobistego, w porównaniu z 63 procentami respondentów z pokolenia X i 58 procentami respondentów z pokolenia Y.
  • 68 procent respondentów w przedziale wiekowym 48-65 “bardzo optymistycznie” ocenia swoją zdolność nadążania za zmianami technologicznymi i innymi modyfikacjami w miejscu pracy; jest to odsetek wyższy niż w przypadku pokolenia X (64 procent) i pokolenia Y (62 procent).
  • 72 procent respondentów spodziewa się, że w przyszłości zmieni zawód, przy czym wśród pracowników z pokolenia X jest to pogląd bardziej rozpowszechniony (75 procent) niż wśród pracowników z pokolenia Y oraz w przedziale wiekowym 48-65 (po 71 procent).
  • 23 procent respondentów uważa, że “bardzo aktywnie” wykorzystuje media społecznościowe w celach marketingu osobistego, kolejne 46 procent badanych uznaje się za „dość aktywnych” w tym względzie.

Pracownicy takich branż jak przemysł maszynowy, podróże/rekreacja, usługi finansowe, administracja oraz nauka/farmacja są najbardziej skłonni przeznaczyć własne środki na podnoszenie kwalifikacji.

fot. mat. prasowe

Czy uważasz, że możesz być zobowiązany do zmiany swojej kariery w pewnym momencie, w przyszłości?

Czy uważasz, że możesz być zobowiązany do zmiany swojej kariery w pewnym momencie, w przyszłości?


„Wyniki badania świadczą o świadomości, że w dzisiejszych czasach ani miejsce pracy, ani zawód nie są dane na całe życie. Coraz więcej osób będzie wykonywać kilka zawodów, co najprawdopodobniej zaowocuje koniecznością przejęcia większej odpowiedzialności za zarządzanie własną karierą i nabywanie nowych umiejętności”, podsumowuje Walter.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: