eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media społecznościowe a zachowania konsumentów

Media społecznościowe a zachowania konsumentów

2010-11-19 12:59

Przeczytaj także: Najpopularniejsze media na świecie


Marki muszą zapracować na zaufanie

Respondenci ujawnili swoją niechęć do marek i firm, które kontaktują się z nimi przez media społecznościowe. Chcą, aby marki były bliższe ich życia, bardziej otwarte i żeby zachowywały się bardziej jak znajomi niż jak przedstawiciele świata biznesu.

„Konsumenci poszukują dialogu – chcą, aby marka wysłuchała tego, co mają do powiedzenia, a nie tylko atakowała ich przekazem bez oglądania się na to, co myślą i czują konsumenci i czego chcą”, komentuje Rob Hernandez. „Konsumenci nie lubią chwytów reklamowych i oczekują, że firmy będą uczciwie mówić o swoich produktach i usługach. Wielu z naszych respondentów chce, żeby marki miały „ludzką twarz”. Największy lęk konsumentów wzbudza perspektywa skomercjalizowania serwisów społecznościowych przez specjalistów od marketingu”.

Konsumenci indyjscy aspirują do Facebooka

Z badania wynika również, że mieszkańcy Indii są w trakcie zmiany preferencji w świecie mediów społecznościowych. Respondenci Millward Brown stwierdzili, że uznany serwis Google Orkut zestarzał się, zbyt wolno dodaje nowe innowacyjne cechy i funkcje, a ponadto jest zbyt zakorzeniony w jednym regionie (a konkretnie wśród państw rozwijających się). Ponieważ indyjscy internauci chcą być postrzegani jako mieszkańcy kraju rozwiniętego, a nie rozwijającego się, coraz częściej przechodzą z serwisu Orkut do Facebooka.

Konsumenci chińscy czują się wyizolowani z globalnej komunikacji

Dane Millward Brown pokazują, że mieszkańcy Chin szybko przekonali się do serwisów społecznościowych, traktując je jako sposób wyrażania „własnego ja”. Odczuwają jednak frustrację, bo witryny takie jak Facebook są dla nich niedostępne; Chińczycy czują się wypchnięci poza nawias globalnej komunikacji, która w ich odczuciu ma miejsce właśnie na Facebooku. Jest to niezgodne z zasadą wolności, która ich zdaniem jest naczelną cechą mediów społecznościowych.

Metodologia badania
Omawiane jakościowe badanie mediów społecznościowych bazowało na celowo skonstruowanej prywatnej sieci kontaktów. Na jej podstawie przeprowadzono pogłębione dyskusje z setkami osób w wieku 18-50 lat w 9 krajach na całym świecie (Australia, Brazylia, Chiny, Czechy, Indie, Kolumbia, RPA, USA i Wielka Brytania). Respondenci zostali podzieleni na dwie grupy: „umiarkowani” (osoby korzystające z mediów społecznościowych mniej intensywnie) i „znawcy” (osoby używające mediów społecznościowych intensywniej i bardziej świadomie).

poprzednia  

1 2

Przeczytaj także

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: