Internet a zakupy artykułów spożywczych
2010-09-14 14:10
Przeczytaj także: Jak wykorzystujemy Internet w pracy?
Rola internetu w zakupach produktów spożywczych
fot. mat. prasowe
Częstotliwość szukania informacji o produktach spożywczych
Częstotliwość szukania informacji o produktach spożywczych
Badanie wskazuje także, że Internet ma także duży wpływ na sam zakup. Dla co trzeciej badanej osoby jest kanałem nabycia (szczególnie kawy/herbaty, zdrowej żywności i droższych alkoholi). Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto („zdecydowanie tak” oraz „tak”), że internet pełni bardzo istotną rolę w procesie poszukiwania i dzielenia się informacjami o artykułach spożywczych (prawie trzy czwarte badanych) i planowaniu zakupu (prawie połowa).
Z punktu widzenia producentów żywności i ich obecności w sieci, duże znaczenie ma także informacja, iż w oczach badanych Internet jest dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie, a informacje o artykułach spożywczych powinny być jak najszerzej obecne w Internecie (dwie trzecie respondentów).
fot. mat. prasowe
Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
fot. mat. prasowe
Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?
O badaniu
Wywiady zrealizowano metodą CAWI (web survey). Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia, jednego z największych access paneli w Polsce. Respondentami były osoby, które kupują produkty spożywcze i mają wpływ decyzyjny na zakup. Strukturę tej grupy (a co za tym idzie i próby), wg płci, wieku i wykształcenia, oparto na danych badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres styczeń – marzec 2010 roku. Grupa ta stanowi 29,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15+ daje 8,86 miliona osób. Wielkość badanej próby wyniosła 1000 osób, co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1%. Wywiady przeprowadzono w dniach 20 – 25 lipca 2010 roku.
Internet marzeń? Bez botów i fake newsów
1 2
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Shadow AI w polskich firmach - jak pracownicy narażają organizacje na wycieki danych?
-
Budowanie marki premium w Polsce: jakie kompetencje są dziś warte więcej niż kapitał?
-
Między tanią siłą roboczą a innowacyjną gospodarką. Gdzie dziś jest Polska w wyścigu o inwestycje?
-
Zmęczenie luksusem i wzrost cen. Jak zmienia się rynek premium?








2035 rok coraz mniej realny? Europa traci tempo w wyścigu o elektromobilność
