eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Internet a zakupy artykułów spożywczych

Internet a zakupy artykułów spożywczych

2010-09-14 14:10

Przeczytaj także: Jak wykorzystujemy Internet w pracy?


Rola internetu w zakupach produktów spożywczych

fot. mat. prasowe

Częstotliwość szukania informacji o produktach spożywczych

Częstotliwość szukania informacji o produktach spożywczych

Generalnie, strony www o żywności/produktach spożywczych cieszą się zainteresowaniem badanych – co dziesiąty deklarował, że odwiedza je codziennie, zaś co trzeci kilka razy w tygodniu.

Badanie wskazuje także, że Internet ma także duży wpływ na sam zakup. Dla co trzeciej badanej osoby jest kanałem nabycia (szczególnie kawy/herbaty, zdrowej żywności i droższych alkoholi). Z odpowiedzi respondentów wynika ponadto („zdecydowanie tak” oraz „tak”), że internet pełni bardzo istotną rolę w procesie poszukiwania i dzielenia się informacjami o artykułach spożywczych (prawie trzy czwarte badanych) i planowaniu zakupu (prawie połowa).

Z punktu widzenia producentów żywności i ich obecności w sieci, duże znaczenie ma także informacja, iż w oczach badanych Internet jest dobrym miejscem, aby dowiadywać się o nowościach w ofercie, a informacje o artykułach spożywczych powinny być jak najszerzej obecne w Internecie (dwie trzecie respondentów).

fot. mat. prasowe

Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?

Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?


fot. mat. prasowe

Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?

Na ile zgadzasz się z poniższymi stwierdzeniami?



O badaniu
Wywiady zrealizowano metodą CAWI (web survey). Respondentów rekrutowano spośród panelu badawczego GfK Polonia, jednego z największych access paneli w Polsce. Respondentami były osoby, które kupują produkty spożywcze i mają wpływ decyzyjny na zakup. Strukturę tej grupy (a co za tym idzie i próby), wg płci, wieku i wykształcenia, oparto na danych badania TGI Index firmy Millward Brown SMG/KRC za okres styczeń – marzec 2010 roku. Grupa ta stanowi 29,4% całej próby badania TGI, co w przeliczeniu na populację Polaków w wieku 15+ daje 8,86 miliona osób. Wielkość badanej próby wyniosła 1000 osób, co oznacza iż maksymalny błąd pomiaru wynosi +/-3,1%. Wywiady przeprowadzono w dniach 20 – 25 lipca 2010 roku.


poprzednia  

1 2

Inflacja VIII 2010

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: