eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Telewizja cyfrowa: Polacy niechętni

Telewizja cyfrowa: Polacy niechętni

2010-05-18 10:27

Przeczytaj także: Nadawanie cyfrowe wg Polaków

fot. mat. prasowe

Dostępność których kanałów ma dla Pana(i) znaczenie przy wyborze pakietu i dostawcy?

Dostępność których kanałów ma dla Pana(i) znaczenie przy wyborze pakietu i dostawcy?

Przy wyborze pakietu i nadawcy telewizyjnego istotne znaczenie odgrywa oferta filmowo-serialowa nadawcy – 59% Polaków uznało ją za najważniejszą. W drugiej zaś kolejności bierzemy pod uwagę ofertę programów popularno-naukowych – 49%. Wybierając pakiet i nadawcę znacznie rzadziej kierujemy się natomiast możliwością szerokiego wyboru programów sportowych (35%) oraz informacyjnych (43%).

„Jak wynika z przeprowadzonego badania, Polacy kierują się przy wyborze platformy cyfrowej lub TV kablowej głównie zawartością oferty programowej. Oferowane rozwiązania technologiczne nie są znaczącym czynnikiem wyboru, a to oznaczać może dodatkowe utrudnienia w przekonaniu mniej wymagających osób do przejścia na odbiór cyfrowego sygnału telewizyjnego. Co jest ciekawe – osoby do 60 roku życia (7-8%) i osoby starsze zupełnie nie zwracają uwagi na rozwiązania technologiczne” – komentuje Tomasz Dziedzic, PBS DGA.

Wypowiedzi ekspertów z ECCO International Communications Network

„Ostatnie badania na reprezentatywnej próbie pokazują, jakie jest zainteresowanie telewizją cyfrową i nowymi technologiami w TV i Pay TV. Więcej niż 40% respondentów odpowiedziało, że jest niewielkie lub, że wcale się tą kwestię nie interesują. Może to wynikać z dwóch czynników. Jednym z nich może być brak wiedzy i niedoinformowanie w kwestii nowoczesnych technologii, jej form i użyteczności. Drugim natomiast fakt, iż Pay TV w Niemczech w przeciwieństwie do innych krajów europejskich nie zostało dobrze przyjęte. Ponad 80% niemieckich gospodarstw nie ma płatnych kanałów TV, więc trudno im wyrażać opinię o cyfryzacji i nowych technologiach” - podaje Claudia Gröning Ecco Network Hamburg

„Włochy trzymają się harmonogramu przechodzenia na nadawanie cyfrowe założonego przez Unię Europejską. Naziemna telewizja cyfrowa rozpoczęła nadawanie w 2009 roku w regionie Valle d’Aosta. Do dziś 5 regionów i jedna prowincja przeszły już z analogowego systemu odbioru na cyfrowy. Należą do nich: Valle d’Aosta, Campania, Lazio, Sardinia, Piedmont, Provincia di Trento. Włosi muszą opłacać abonament za telewizję publiczną. Odbiór telewizji publicznej RAI to wydatek około 110 Euro na gospodarstwo domowe rocznie. Obecnie dzięki nowej ofercie telewizji satelitarnych takich jak SKY, Włosi coraz częściej zauważają różnicę pomiędzy jakością programów RAI a innymi kanałami np. z pakietu SKY, który kosztuje niewiele bo między 20 a 49 Euro miesięcznie. Wybierając dostawcę telewizji cyfrowej Włosi zwracają głównie uwagę na jakość odbioru oraz na pakiet oferowanych programów” – komentuje Massimo Moriconi, AD MIRABILIA, Ecco Network Włochy.

Informacje o badaniu
Raport „Media: Cyfrowa Rewolucja i koniec abonamentu?” jest następnym z serii opracowań On Board PR Ecco Network przygotowanych we współpracy z PBS DGA. Dokument opracowano w oparciu o badania opinii społecznej przeprowadzone w lutym 2010 roku przez PBS DGA na ogólnopolskiej, reprezentatywnej, losowej próbie dorosłych mieszkańców Polski.


poprzednia  

1 2

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: