Japonia wbrew trendom
2004-06-30 09:05
Przeczytaj także: Gry wideo - azjatyckie hobby
Wartość rynku gier spadła w Japonii już trzeci rok z rzędu. W roku 2003 spadek wyniósł 11% - obroty branży gier wideo wyniosły 446,3 mld jenów (4,14 mld USD). Gorzej sprzedawało się zarówno oprogramowanie, jak i sprzęt.Spowolnienie sprzedaży sprzętu to według analityków przede wszystkim efekt osłabienia dynamiki sprzedaży konsoli Sony PlayStation 2, której nie zrównoważyły wzrosty sprzedaży Nintendo GameCube i GameBoy Advance. Z kolei w segmencie gier zanotowano niewielki spadek wolumenu, ale większym powodzeniem cieszyły się tanie gry, co wpłynęło na wyraźne obniżenie wartości sprzedaży.
oprac. : 4Press
Przeczytaj także
-
Rynek gier internetowych czekają wzrosty
-
Gry wideo zyskują zwolenników
-
Rośnie wartość rynku gier online
-
Rozwój rynku gier online
-
Gry mobilne za miliard dolarów
-
Gry przebiją branżę muzyczną?
-
Gamedev: polska branża gier w drodze na szczyt?
-
Gry komputerowe: gdzie podąża rynek i co go napędza?
-
Jak bardzo opłaca się praca w gamedev? Wynagrodzenia od 6 tys. brutto