Przyszłość należy do Javy
2004-05-07 12:45
Przeczytaj także: Aplikacje popularyzują urządzenia mobilne
Sprzedaż aparatów z obsługą Javy uległa w roku 2003 potrojeniu i osiągnęła wolumen 95,5 mln sztuk. Już teraz wartość mobilnego rynku Java wyniosła dla operatorów 1,4 mld USD. Lwia część tych pieniędzy powędrowała jednak do firm z dwóch krajów – Korei Pd. i Japonii. W Japonii możliwość uruchamiania apletów Javy posiada co drugi telefon.Tak nierówny geograficzny podział rynku nie jest spowodowany kwestiami technologicznymi, lecz podejściem do Javy użytkowników "komórek". Z badań ARC wynika, że w Korei i Japonii aż 80% sprzedanych w ubiegłym roku telefonów ze wsparciem dla technologii Java trafiło do aktywnych użytkowników takich aplikacji. W Europie analogiczny wskaźnik wynosi zaledwie 10%. Jednak według prognoz ekspertów, w ciągu najbliższych 5 lat sytuacja ulegnie zmianie. Do roku 2008 większość europejskich posiadaczy telefonów komórkowych ma korzystać z Javy przynajmniej raz w miesiącu.
W chwili obecnej aż 76% wszystkich aplikacji Javy uruchamianych na telefonach komórkowych to programy służące rozrywce. To również ma się zmienić – dziś operatorzy stawiają na gry, ale przecież nie wszyscy właściciele "komórek" to gracze. Dlatego w roku 2008 aplikacje rozrywkowe będą stanowić około 40% rynku, a kontrolę nad resztą udziałów przejmą usługi informacyjne i komunikatory.
oprac. : Beata Szkodzin / 4Press
Przeczytaj także
-
Aplikacje mobilne: rynek z potencjałem
-
Deepfish - nowa przeglądarka Microsoftu
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
-
Czy zdrowotne aplikacje mobilne dbają o nasze dane?
-
Aplikacje mobilne, czyli wysoka jakość albo śmierć
-
Mobilne aplikacje zakupowe: jakie wady i zalety?
-
Zniżka za aplikację sklepu, czyli jak Polacy dbają o bezpieczeństwo smartfonów
-
Popularność Barbie nowym sposobem na wyłudzenia danych
-
Czy smartfony i aplikacje rządzą życiem młodych Polaków?