eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Aplikacje mobilne: rynek z potencjałem

Aplikacje mobilne: rynek z potencjałem

2009-12-09 12:33

Aplikacje mobilne: rynek z potencjałem

Cena jaką klienci są skłonni zapłacić za aplikacje (właściciele zwykłych telefonów) © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

W listopadzie 2009 roku, na zlecenie firmy Samsung, Instytut badawczy Vanson Bourne przeprowadził badanie poświęcone rynkowi mobilnych aplikacji. Wśród respondentów znaleźli się zarówno użytkownicy smartfonów jak i innych typów telefonów komórkowych z Włoch, Francji oraz Wielkiej Brytanii.

Przeczytaj także: Aplikacje popularyzują urządzenia mobilne

Badania odbyły się tuż przed światową premierą nowej mobilnej platformy firmy Samsung. Populacja badanych objęła 500 kobiet i mężczyzn, przy czym 29% spośród nich stanowili użytkownicy smartfonów a 70% korzysta na co dzień z tzw. zwykłych telefonów komórkowych. Podział ten jest zgodny z udziałem w rynku każdego z tych typów telefonów we Włoszech, Francji oraz Wielkiej Brytanii.

Szanse rynkowe

fot. mat. prasowe

Cena jaką klienci są skłonni zapłacić za aplikacje (właściciele zwykłych telefonów)

Cena jaką klienci są skłonni zapłacić za aplikacje (właściciele zwykłych telefonów)




Badania pokazują duży potencjał rynku aplikacji mobilnych. Niemal połowa badanych posiadających tzw. zwykły telefon komórkowy (42%), byłaby skłonna zapłacić za pobranie aplikacji, gdyby miała taką możliwość. Ponadto 54% z tej grupy badanych jest gotowych zapłacić do 5 euro za każdą z nich, a 13% przeznaczyłaby do 10 euro za każde pobranie.

43% użytkowników smartfonów przyznało, że po pobraniu aplikacji szybko stracą nią zainteresowanie. Ten sam los spotyka niemalże połowę aplikacji instalowanych obecnie na zaawansowanych telefonach. 73% użytkowników smartfonów pobrało przynajmniej jedną aplikację.

Najpopularniejsze aplikacje

fot. mat. prasowe

Ulubione aplikacje (użytkownicy smartfonów)

Ulubione aplikacje (użytkownicy smartfonów)

Największą popularnością wśród badanych cieszyły się aplikacje związane z graniem, podróżami/nawigacją oraz fotografowaniem. Aplikacje związane z graniem cieszyły się największym zainteresowaniem wśród kobiet – 70% badanych zadeklarowało, że regularnie z nich korzysta, podobnej odpowiedzi udzieliło jedynie 57% mężczyzn. Kobiety cenią również aplikacje związane z fotografowaniem (70%) – tymczasem tylko niespełna połowa badanych mężczyzn przyznaje, że korzysta z nich w codziennym życiu (49%).

Prawie 6 na 10 kobiet (57%) deklaruje, że używa aplikacji związanych z życiem rodzinnym – ta grupa rozwiązań obejmuje m.in. doradztwo i jest znacznie bardzie popularna, niż aplikacje związane z korzystaniem z serwisów społecznościowych (39%).

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: