eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Cross marketing wabi panie

Cross marketing wabi panie

2009-10-12 10:10

Przeczytaj także: Serwis dla kobiet w WP


Ambasadorki marek

Internautki chętnie stają się ambasadorkami marek. Badania pokazują, że kobiety, a w szczególności matki, są gotowe do współpracy z producentem w przypadku spełnienia kilku czynników. Chcą m.in. otrzymywać produkty do testowania, by opublikowane na jej blogu wyniki testów były prawdziwe. Ponieważ w grę wchodzi wizerunek autorki bloga, która podpisuje się pod publikowaną opinią, kobieta musi być całkowicie przekonana do danego produktu i zdecydowanie zadowolona z jego działania. Na stronie www.znamy-sie.pl kobiety chętnie wyrażają swe zdanie na temat kosmetyków marki Lirene – co miesiąc 100 najciekawszych opinii zostaje nagrodzonych. Panie, które otrzymują nagrodę, stają się w ten sposób ambasadorkami marki – wracają na stronę i opisują używany przez siebie produkt.

Kobiety poszukują w sieci również rozrywki, np. w formie serwisów plotkarskich, ale nie tylko. Ostatnie badania przeprowadzone przez Nielsen Games dowodzą, iż co trzeci fan gier PC to… kobieta w wieku 25–54 lata. Jest to najliczniejsza grupa graczy tej kategorii. Coraz więcej marketerów dostrzega w kobietach kolosalny potencjał i tworzy rozwiązania strategiczne skierowane wyłącznie do nich. Przykładowo, kampania Adidas Me, Myself jest skierowana do aktywnych kobiet w wieku 25–35 lat, którym zależy na podtrzymaniu trendów mody i zdrowego życia.

Aby ułatwić kobietom poruszanie się w świecie nowych technologii, Multimedia Polska uruchomiła projekt edukacyjny Multimedialna Polka. Jest to odpowiedź na potrzeby kobiet, które na co dzień korzystają z internetu, telewizji, telefonów i oczekują jasnych wskazówek w rozwiązywaniu problemów technicznych. Projekt ma za zadanie nie tylko ułatwić kobietom sięganie po nowe technologie, ale również dać im radość korzystania z narzędzi multimedialnych.

W lutym pojawiła się nowa wyszukiwarka nieruchomości, Poofa.pl, stworzona z myślą o kobietach. Poofa.pl pozwala na wyszukiwanie ofert nieruchomości oraz informacji o deweloperach i ich propozycjach. Oprócz wyszukiwarki nieruchomości serwis zawiera także artykuły dotyczące stylu życia. Użytkowniczki mogą tam znaleźć informacje o najnowszych trendach, porady dotyczące aranżacji wnętrz oraz porady architektów, specjalistów i stylistów.

Cross marketing wabi panie

Skoro wiadomo, że 80 proc. decyzji zakupowych podejmowanych jest przez kobiety, to warto wykorzystać ten fakt w działaniach marketingowych, np. poprzez cross-marketing. Współpraca w zakresie promocji produktu przybiera bardzo różnorodne formy. Samsung rozpoczął np. niedawno współpracę z Fundacją Amazonki, wspierając w całej Europie akcję „Różowa wstążka”. Z okazji miesiąca walki z rakiem firma wprowadziła na rynek różową serię telefonu J600. Pierwszą wspólną akcją był Marsz Różowej Wstążki w Warszawie.

oprac. : Joanna Dobrowolska / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: