eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Cross marketing wabi panie

Cross marketing wabi panie

2009-10-12 10:10

Przeczytaj także: Serwis dla kobiet w WP


Inną inicjatywą cross-marketingową jest wspólna oferta Skody i marki odzieżowej Monnari. W trakcie trwania kampanii serwis internetowy Fabia monnari odwiedziło ponad 130 tys. pań, a na forum w ciągu miesiąca pojawiło się prawie 5000 wpisów. Polkomtel SA przygotował dwa lata temu samodzielną kampanię produktu Cafe Plus, którą poprzedzono badaniami i analizą stylu życia kobiet. Dzięki temu powstała oferta taryf i telefonów dopasowana do potrzeb i upodobań kobiet. Kampania została poparta specjalnym portalem społecznościowym CafePlus.pl.

W kobiety inwestuje również branża samochodowa. Firma Volvo Polska na ambasadora modelu C30 wybrała Małgorzatę Kożuchowską. Zaznaczano co prawda, że płeć nic wspólnego z tym wyborem nie miała, ale okazało się jednak, że ów wybór miał niebagatelne znaczenie dla wizerunku marki Volvo w ogóle. Grupa klientek Volvo wciąż rośnie. Kobiety pytają o te same parametry co mężczyźni i dokładnie wiedzą, czego oczekują. Wreszcie typowo kobieca marka – bielizna Chantelle Paris. Marka ta wie, że kobiety szanują doświadczenie i lubią się od siebie uczyć. Stąd pomysł takiego przeszkolenia sprzedawczyń, aby nie tylko doradzały, jak wybierać bieliznę, ale też edukowały, co to znaczy dobrze dopasowany biustonosz.

Siła dobrych trendów

Z kolei marketingowcy wody Żywiec Zdrój, wiedzą, że kobiety chcą kupować dla swoich rodzin zdrowe produkty. Czują się odpowiedzialne za kondycję swoją, swojego mężczyzny i dzieci. Wiedząc, że Polacy piją drastycznie mało wody (niezależne badania Instytutu Zdrowia i Żywienia), Żywiec przeprowadził wiosną 2008 r. kampanię PR, mającą na celu uświadomienie społeczeństwu, jak ważne jest odpowiednie nawadnianie organizmu, ze szczególnym uwzględnieniem zasad kobiecej komunikacji. Akcję wspierał projekt „Moje silne drzewo”. Żywiec przekazał pieniądze na zakup i posadzenie miliona drzew. Właśnie taka postawa stwarza szansę, by z powodzeniem dotrzeć do serc kobiet – wolą one kupować produkty firm, które robią coś dla innych.

US Pharmacia – producent ibupromu zachęca kobiety do realizacji swoich pasji na DlaNiepokonanych.pl. Marka piwa Redds kieruje swoją komunikację do kobiet z duszą – inspiruje je do tworzenia własnego, kolorowego świata na KreacjeRedds.pl.

Kobiety dziś są bardziej świadome swoich potrzeb, coraz precyzyjniej dobierają miejsca i treści dla siebie. Coraz racjonalniej korzystają z sieci, a firmy adresujące do nich swoje produkty prześcigają się w generowaniu pomysłów na skuteczne dotarcie do konsumentek, proponując im coraz bardziej dostosowaną do ich potrzeb formę komunikacji, kontent, który w pełni spełni ich oczekiwania. Kobieta przestała być tylko natchnieniem marketerów – stała się przede wszystkim równorzędną partnerką w obustronnej komunikacji.

Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2 3

oprac. : Joanna Dobrowolska / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: