eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › NetSprint wprowadził Raporty NewsPoint

NetSprint wprowadził Raporty NewsPoint

2009-07-08 10:55

NewsPoint, pion monitoringu Internetu firmy NetSprint.pl wprowadził na rynek usługę Raporty NewsPoint - analizy medialne materiałów pochodzących z Internetu. NetSprint oferuje w ramach raportów analizę komentarzy i wpisów na blogach i forach internetowych. Raporty mogą być dodatkowo rozszerzone o analizy tekstów prasowych oraz materiałów audio i wideo pochodzących z monitoringu RTV.

Przeczytaj także: System monitorujący NewsPoint UGC

Analizy przygotowywane są za pomocą dwóch narzędzi: NewsPoint, czyli systemu monitorującego strony internetowe oraz NewsPoint UGC – systemu monitorującego fora i blogi. Raporty NewsPoint pozwalają specjalistom PR uzyskać obraz efektów działań komunikacyjnych produktu lub usługi prowadzonych w mediach w dowolnym okresie. Umożliwiają porównanie wizerunku firmy oraz firm konkurencyjnych. W ramach raportów NewsPoint można również zbadać sposób, w jaki media opisują poszczególne zagadnienia, na przykład „kryzys na rynku nieruchomości”.

Obecnie NetSprint oferuje cztery rodzaje raportów NewsPoint:
  • Analiza wizerunku - analiza wizerunku medialnego wybranej firmy, produktu, marki, usługi lub osoby. Odpowiada na pytanie, w jaki sposób są postrzegane i przedstawiane przez media. Raport może zawierać analizę za wybrany okres lub porównanie wizerunku w dwóch okresach (np. rok 2007 a rok 2008).
  • Analiza zagadnienia - jest to raport poświęcony określonemu zagadnieniu (np. kryzysowi na rynku nieruchomości, genetycznie zmodyfikowanej żywności) czy wybranemu sektorowi gospodarki (np. doradcy finansowi).
  • Analiza porównawcza - analiza przeprowadzona dla kilku firm, produktów, marek lub usług. Ten typ raportu pozwala na dokonywanie porównań branżowych i zobrazowanie sytuacji komunikacyjnej danej firmy na tle innych firm z otoczenia.
  • Analiza opinii konsumenckiej - ten typ raportu dotyczy treści z systemu NewsPoint UGC, monitorującego blogi i fora. Dzięki przeanalizowaniu i sklasyfikowaniu opinii, pokazuje, jak kształtuje się konwersacja prowadzona w Internecie na temat danej marki, firmy, produktu, usługi (lub całego typu usług).
Raporty przygotowywane są w oparciu o analizę treści (tekstów artykułów prasowych, notek z blogów, postów z forów internetowych) połączoną z analizą danych wtórnych (na przykład ilości publikacji w danym okresie, czy ilości publikacji na danym portalu). Podczas analizy uwzględniany jest szereg czynników opisujących medium, w którym nastąpiła publikacja, takie jak rodzaj medium (portal, serwis internetowy, wpis na forum lub blogu), zasięg (krajowe, lokalne), kategoria tematyczna strony, a także znaczenie medium dla klienta. Z kolei artykuły opisywane są za pomocą następujących parametrów: tematyka publikacji, autor materiału, wydźwięk materiału, ekspozycja materiału (na ile dana firma/produkt wyróżnia się w publikacji), zainteresowanie (jak informacje są dyskutowane przez czytelników i jak często dany temat podejmują dziennikarze), powiązania – na ile firma jest uważana za wartościowe źródło informacji oraz pozycja branżowa – na ile firma lub jej produkt (czy też usługa) wyróżnia się na tle pozostałych obecnych na rynku.

Cena pojedynczego raportu raportu zależy od ilości artykułów poddanych analizie i jest ustalana w momencie przekazania przez klienta hasła (lub haseł), które mają być poddanie badaniu.

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: