eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › Wyniki Megapanel: zmiana prezentacji

Wyniki Megapanel: zmiana prezentacji

2009-07-07 08:08

Wyniki Megapanel: zmiana prezentacji

Drzewo mediów © fot. mat. prasowe

Gemius i PBI poinformował, iż majowe wyniki badania Megapanel PBI/Gemius zostaną zaprezentowane użytkownikom w nowym układzie. Modyfikacje wprowadzone przez Gemius i PBI to pierwsza partia zapowiedzianych w marcu 2009 r. zmian, która ma za zadanie dopasować badanie do rosnących potrzeb rynku.

Przeczytaj także: Badanie Megapanel: zmiana metodologii

Dotychczas witryny, ujęte w badaniu prezentowane były w dwóch zestawieniach nazywanych drzewkiem mediów oraz drzewkiem tematyczno-funkcjonalnym. W miejsce zawierającego rozbudowane zestawienie witryn drzewka mediów zostanie wprowadzone płaskie drzewko. Rozbudowane zostanie również drzewko tematyczno-funkcjonalne, prezentujące witryny w podziale na kategorie tematyczne. Zmodyfikowany zostanie ponadto sposób liczenia oglądalności witryn internetowych i komunikatorów.

Dla odbiorców badania wprowadzane zmiany oznaczają w praktyce poprawę funkcjonalności poprzez m.in:
  • Możliwość sprawdzania oglądalności każdej domeny internetowej oddzielnie, tworzenia rankingów po domenach w każdej kategorii tematycznej oraz ogólnego rankingu domen internetowych.
  • Możliwość wykonywania rankingów w drzewku tematyczno-funkcjonalnym w wersji ogólnej w oparciu o nowe kategorie np. e-commerce, co odpowiada na potrzeby zgłaszane przez klientów.
  • Możliwość korzystania z drzewka tematyczno-funkcjonalnego nie tylko w wersji ogólnej (1 poziom kategoryzacji), ale i w wersji szczegółowej (3 poziomy kategoryzacji). Nowy, poprawiony układ kategorii w tych drzewkach uwzględniać będzie rozwój Internetu w ostatnich latach oraz trendy i zjawiska występujące na rynku internetowym. Każda z kategorii w obu wersjach drzewka tematyczno-funkcjonalnego będzie zawierać pełen ranking witryn i serwisów. Uwzględniając zarówno serwisy stanowiące część większych witryn np. portali internetowych jak i samodzielne witryny.

fot. mat. prasowe

Drzewo mediów

Drzewo mediów

W związku modyfikacją sposobu liczenia zasięgów witryn i aplikacji internetowych począwszy od wyników za maj zauważalny będzie kilkunastoprocentowy wzrost zasięgów witryn internetowych w stosunku do wyników, jakie zostałyby uzyskane przy użyciu dotychczasowej metody. Zmiana ta jest związana z coraz większym udziałem - poza przeglądarką Internet Explorer - innych przeglądarek w aktywności użytkowników oraz z odmiennym sposobem interakcji przeglądarek z aplikacjami internetowymi. Czynniki te mają wpływ na algorytm Estimated Cookiem, z którego wyliczany jest wskaźnik Real Users. Zmiana sposobu liczenia polega na wyeliminowaniu z procesu liczenia zasięgów witryn plików cookie, które zostały zarejestrowane jedynie na węzłach aplikacji internetowych (np. komunikatorów) i nie pojawiły się na żadnej z witryn internetowych objętych audytem site-centric.

Opisane zmiany są pierwszymi z serii zapowiadanych przez Gemius i PBI. W kolejnym etapie w badaniu pojawią się dwa nowe wskaźniki Affinity Index dla populacji oraz Zasięg w populacji, pozwalające określić potencjał reklamowy witryn internetowych.

Twórcom badania Megapanel PBI/Gemius zależy, by zaproponowany sposób przedstawienia danych był jak najbardziej przejrzysty, dlatego też ich ostateczny kształt będzie przedmiotem konsultacji rynkowych z wydawcami, reklamodawcami i domami mediowymi.

Użytkownicy badania Megapanel PBI/Gemius, którzy zechcą zapoznać się z korzyściami wprowadzonych zmian mogą skorzystać z dedykowanych dla nich szkoleń i konsultacji.


Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: