eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media o serwisach social lending

Media o serwisach social lending

2008-05-23 01:18

Media o serwisach social lending

© fot. mat. prasowe

NewsPoint opracował kolejny raport dotyczący usług internetowych opartych na założeniach Web 2.0. Tym razem specjaliści przyjrzeli się portalom pożyczkowym, których użytkownicy wzajemnie pożyczają sobie pieniądze.

Przeczytaj także: Social lending coraz popularniejszy

Serwisy pożyczkowe (nazywane też serwisami social lending lub pożyczki P2P) to nowy rodzaj usług internetowych. Działanie serwisów polega na tym, że zarejestrowani w nich użytkownicy wzajemnie pożyczają sobie pieniądze. Portale działają na zasadzie aukcji – zainteresowany pożyczką umieszcza swoje ogłoszenie, a następnie wybiera najkorzystniejszą ofertę z otrzymanych od innych użytkowników. Serwis zarabia na prowizji od każdej transakcji. Pierwsze portale pożyczkowe powstały w Stanach Zjednoczonych dwa lata temu.

Na polskim rynku funkcjonują na razie trzy portale pożyczkowe: Finansowo.pl, Kokos.pl i Monetto.pl, planowane jest także uruchomienie czwartego – Pirkonto.pl. Najwcześniej zadebiutował Kokos.pl, który został uruchomiony na początku lutego 2008 r. Miesiąc później zadebiutowały dwa kolejne – Monetto.pl i Finansowo.pl. Specjaliści NewsPoint przeprowadzili analizę ilościową publikacji dla wszystkich czterech serwisów za okres roku kalendarzowego (1 kwietnia 2007 – 31 marca 2008) oraz analizę jakościową dla pierwszego kwartału 2008 r.

Analiza ilościowa (1 kwietnia 2007 – 31 marca 2008)

fot. mat. prasowe

Pojedyncze wzmianki na temat serwisów social lending pojawiały się już wiosną ubiegłego roku – Finansowo.pl z dość dużym wyprzedzeniem zapowiadało uruchomienie swojego serwisu. Kolejny powstający portal, Monetto.pl, ożywił się pod koniec ubiegłego roku, również szeroko informując o planach udostępnienia internautom swoich usług - i szybko zdystansował konkurenta, wykorzystując wszelkie możliwe preteksty do komunikacji.

Inną strategię przyjął natomiast właściciel portalu Kokos.pl, który działania informacyjne rozpoczął wraz ze startem działalności. Do tej pory brakuje natomiast informacji w mediach na temat portalu Pirkonto.pl – być może, podobnie jak Kokos.pl, stanie się on bardziej aktywny komunikacyjnie już po rynkowym launchu.

Analiza jakościowa (1 stycznia 2008 – 31 marca 2008)

Ze względu na pojawienie się nowej kategorii usług finansowych i niemal równoczesne wejście na rynek trzech firm, znakomita większość publikacji ma charakter przekrojowy i dotyczy niemal wszystkich trzech firm równocześnie. Autorzy tekstów, poza informowaniem o rynku, starają się również edukować konsumentów, poprzez objaśnianie idei social lending oraz zamieszczanie porad dla użytkowników serwisów pożyczkowych. Niektórzy blogerzy opisywali także wyniki dokonanych przez siebie testów serwisów.

 

1 2

następna

Branża PR narzeka na zarobki

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: