eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościTechnologieInternet › NetSprint: reklama kontekstowa na Litwie

NetSprint: reklama kontekstowa na Litwie

2008-09-08 14:01

NetSprint przeprowadził pierwsze poza Polską wdrożenie systemu reklamy kontekstowej NetSprint Adserver. Klientem jest litewska firma Textads, do której należy największa sieć reklamy kontekstowej działająca na Litwie, Łotwie i w Estonii. Dzięki stworzonemu przez firmę rozwiązaniu, Textads może zarządzać emisją reklam na kilkuset litewskojęzycznych serwisach internetowych. Do końca września system będzie obsługiwał również łotewskie i estońskie strony internetowe współpracujące z Textads.

Przeczytaj także: Google testuje in-stream

System reklamy kontekstowej służy do zarządzania powierzchnią reklamową na stronach internetowych oraz do emisji reklam kontekstowych w ramach sieci serwisów partnerskich. Na mocy zawartego porozumienia NetSprint będzie odpowiadał za część technologiczną przedsięwzięcia, a także dostarczał know-how w zakresie sprzedaży i optymalizacji emisji reklam.

„Wdrożenie na Litwie jest naszym pierwszym wdrożeniem NetSprint Adserver poza Polską. [...] W najbliższej przyszłości planujemy dalszy rozwój systemu NetSprint Adserver dla naszych partnerów litewskich oraz wzbogacanie go o kolejne funkcjonalności.” - powiedział Maciej Musioł, Dyrektor Pionu Rozwiązań Reklamowych w firmie Netsprint.

System umożliwia opisywanie reklam słowami kluczowymi, dzięki czemu są one kontekstowo dopasowane do zawartości danej strony. Reklamy dobierane są również w oparciu o kategorie serwisów oraz wskaźniki maxCPC (maksymalna zadeklarowana przez reklamodawcę cena, którą jest gotowy zapłacić za kliknięcie) oraz CTR (stosunek liczby kliknięć do ogólnej liczby wyświetleń). Iloczyn wszystkich tych parametrów decyduje, na jakim serwisie i w jakiej kolejności pojawi się reklama. Dzięki temu reklamodawcy mogą precyzyjnie kierować przekaz do odpowiednich grup docelowych. Jednocześnie funkcjonalności systemu zapewniają pełną kontrolę nad wydatkami oraz nad sposobem emisji reklam (wygląd reklamy, miejsce wyświetlania itp.).

Z kolei wydawcy, wyświetlający reklamy na swoich stronach maksymalizują swe przychody z ich emisji, gdyż odpowiednie dopasowanie zwiększa prawdopodobieństwo kliknięcia w reklamę przez internautę.

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: