eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Public relations - rynek pracy I-IV 2009

Public relations - rynek pracy I-IV 2009

2009-05-08 00:16

Public relations - rynek pracy I-IV 2009

Liczba ogłoszeń dla PR w 2007, 2008 i I kw. 2009 r. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W kwietniu na internetowych serwisach rekrutacyjnych, w prasie oraz na portalu branżowym PRoto.pl ukazało się znacznie mniej ofert pracy dla PR-owców niż w pierwszym kwartale 2009 - wynika z raportu PRoto.

Przeczytaj także: Praca w branży PR 2008

Jak wynika z raportu, przygotowywanego co miesiąc przez redakcję PRoto.pl, w kwietniu ukazało się 91 nowych ogłoszeń o pracę dla PR-owców. To mniej o 22 proc. niż marcu tego roku i aż o 47 proc. w porównaniu z kwietniem roku poprzedniego, kiedy to odnotowano najwyższą liczbę ogłoszeń w całym 2008.

fot. mat. prasowe

Liczba ogłoszeń dla PR w 2007, 2008 i I kw. 2009 r.

Liczba ogłoszeń dla PR w 2007, 2008 i I kw. 2009 r.

W pierwszym kwartale 2009 liczba ogłoszeń przeznaczonych dla PR-owców utrzymywała się na stałym, dobrym poziomie (117 ofert w każdym miesiącu), po załamaniu liczby ofert w dwóch ostatnich miesiącach 2008, choć wtedy najgłośniej było w mediach o zwolnieniach i cięciach budżetów.

Obecny spadek ogłoszeń może być znakiem, że recesja zaczyna dotykać i tę branżę.

fot. mat. prasowe

Kto kogo szuka? Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie

Kto kogo szuka? Profil stanowiska i instytucja zamieszczająca ogłoszenie

Kryzys na rynku pracy widać choćby po tym, że zwiększa się liczba ogłoszeń dla praktykantów i stażystów, a zmniejsza – dla managerów i dyrektorów.

„Można by więc zaryzykować stwierdzenie, że zwalnia się regularnych pracowników, by ich zadania przejęli, choćby częściowo, praktykanci” – Marianna Lutomska, dyrektor wydawniczy PRoto.pl.

Popyt na praktykantów może być jednak, z drugiej strony, wynikiem zbliżającego się lata, kiedy to agencje zwyczajowo zatrudniają stażystów.

W kwietniu oferty dla potencjalnych praktykantów i stażystów stanowiły niemal 30 proc. wszystkich ogłoszeń.

Informacje o badaniu
Analiza ogłoszeń o pracę obejmuje publikacje z polskimi ofertami pracy w branży PR na różnych stanowiskach. Ogłoszenia pochodzą z tytułów aktualnie monitorowanych przez Instytut Monitorowania Mediów (lista jest dostępna na stronie www.instytut.com.pl), źródła własnego – ogłoszenia bezpośrednio przysłane do redakcji PRoto, wybranych stron internetowych zawierających ogłoszenia o pracę. Do analizy wybierane są ogłoszenia oferujące pracę dla PR-owców z ogólnie rozumianej branży PR oraz gdy w obowiązkach są wymienione działania z zakresu PR.

Przeczytaj także: Praca w branży PR 2013 Praca w branży PR 2013

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: