eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie

Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie

2009-04-30 13:28

Przeczytaj także: Wizerunek firmy w Internecie istotny


Badanie dotyczyło różnorodnych zagadnień, m.in. jak kadra zarządzająca może wykorzystać internet do budowania czy podtrzymywania reputacji firmy. Gdy zapytano głównych menedżerów korporacji o efektywność internetu jako źródła poszukiwań ocen wizerunku firm, zgodnie przyznali, że najbardziej przydaje się on przy szukaniu potencjalnych rywali (64 proc.) i partnerów biznesowych (60 proc.), śledzeniu uwag klientów (63 proc.) czy wyszukiwaniu możliwości zatrudnienia (60 proc.). Większość menedżerów zdaje więc sobie sprawę, że cały potencjał internetu jest na wyciągnięcie ręki, tuż po zalogowaniu.

Strategie w zarządzaniu wizerunkiem firmy online

Wobec potencjału, jaki ma internet, posiadanie i stosowanie strategii zarządzania reputacją, która uwzględniałaby istnienie tego medium, jest dla przedsiębiorstw zarówno dużych, jak i małych czymś koniecznym. Strategia powinna uwzględniać takie elementy, jak monitorowanie reputacji firmy w sieci, stosowanie komunikacji online i oline w odpowiedniej proporcji, przeszukiwanie internetu w celu wykrycia grożącego firmie ryzyka, pozycjonowanie stron w przeglądarkach internetowych, wykupowanie domen i prowadzenie dialogu z pracownikami i rzecznikami przed pojawieniem się problemu, a nie dopiero w czasie jego trwania.

W przypadku monitoringu firmy powinny skupiać się nie tylko na klasycznych portalach internetowych czy serwisach, ale zacząć dostrzegać i wykorzystywać możliwości mediów społecznościowych. Funkcje takich serwisów, jak Fotka.pl czy Facebook.com lub Flickr.com są przeogromne i dają wielkie możliwości dla zarządzania swoją reputacją, ale mogą również stać się zarzewiem problemów. Dzięki funkcji „share” multiplikacja zdjęcia/tekstu czy filmu odbywa się bardzo szybko i firma nie jest – w razie potrzeby – w stanie zapanować nad rozszerzającym się problemem.

Stwórz obraz aktualnej sytuacji

Przygotowania należy zaczynać od analizy bieżącej sytuacji, uwzględniając wydarzenia ostatnich 12 miesięcy. Jest to żmudna praca, ale należy ją wykonać, sprawdzając, co o naszym przedsiębiorstwie pojawiło się w tym czasie na blogach, w mediach społecznych i na forach internetowych. Tę analizę należy wykonać po to, by mieć punkt odniesienia do aktualnej sytuacji. Jednocześnie będziemy dzięki niej mieli dane potrzebne do zidentyfikowania adwokatów naszej marki oraz tych osób i miejsc w sieci, które niekoniecznie dobrze nam życzą. Najważniejszym rezultatem powinna być mapa zagadanień i kontekstów, w których nasza marka została wymieniona przez internautów.

Monitoruj na bieżąco sytuację w internecie i pozycjonuj strony

Przeglądanie wyników w wyszukiwarkach, blogach i forach pozwoli na zidentyfikowanie potencjalnych zagrożeń oraz aktualnych opinii na temat naszej firmy. Ponadto warto również zastanowić się nad rozwiązaniami SEO (search engine optimization), które pozwolą lepiej pozycjonować w wyszukiwarkach istotne dla nas treści.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: