eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie

Zarządzanie wizerunkiem firmy w Internecie

2009-04-30 13:28

Przeczytaj także: Wizerunek firmy w Internecie istotny


Angażuj społeczności internetowe

W każdej firmie łatwo jest znaleźć kilku entuzjastów internetu, którzy zechcą zaangażować się w dialog ze społecznościami internetowymi. Najważniejsze jednak jest, aby te osoby, które będą zabierały głos w dyskusjach w internecie, były w 100 procentach transparentne. Nie powinny ukrywać tego, że są zatrudnione w firmie. Pełna otwartość uwiarygodni ich przekaz. Plagą polskiego internetu są moderowane fora. Internauci są niezwykle wyczuleni na próby ich oszukiwania. Odejście od zasady przejrzystości relacji zaangażowanych w dyskusję osób może stać się przyczynkiem do problemów firmy lub marki. Spontaniczni adwokaci powinni być klasyczną forpocztą firmy, marki lub osoby w internecie. To oni będą przekazywać do sieci pozytywne informacje oraz wyjaśniać nieścisłości lub półprawdy.

Pozyskuj niezależnych rzeczników marki, przekonuj osoby nieprzychylne

Otwarta polityka komunikacji pozwoli z czasem angażować innych rzeczników marki, którzy niekoniecznie muszą być związani z samą firmą. Badanie przeprowadzone przez Weber Shandwick w 2008 roku dowiodło, że rzecznictwo marki pozyskuje nowych i lojalnych klientów pięć razy lepiej niż reklama. Dodatkowo wykazało, że średnio 1/3 użytkowników danej marki została pozyskana poprzez spontanicznych rzeczników marki, czyli z polecenia. Zatem gra jest rzeczywiście warta świeczki.

Bardzo ważne jest prowadzenie dialogu z otoczeniem, zanim realne zagrożenie dotknie firmę. Społeczność zaangażowanych rzeczników marki jest najlepszym panaceum na obronę przed atakami. Żeby prowadzić dyskusję z rzecznikami marki, należy ich zidentyfikować. Doskonale nadaje się do tego metodologia Weber Shandwick Advocacy Ignition™, która umożliwia stworzenie precyzyjnej mapy rzeczników i przeciwników marki oraz strategii komunikacji z tymi grupami.

Wyniki ankiet internetowych z badania „Ryzykowny biznes: reputacja online” opracowało Economist Intelligence Unit i na tej podstawie agencja Weber Shandwick sporządziła raport. Zawiera on przedstawione w artykule konkluzje. Weber Shandwick podkreśla jednak, że wyniki badania nie oddają ściśle poglądów Weber Shandwick czy Economist Intelligence Unit. Dopełniono wszelkich starań, aby informacje zawarte w raporcie były wiarygodne, jednak żadna ze stron przeprowadzających badanie nie bierze odpowiedzialności za prawdomówność osób, które wzięły udział w tym badaniu.


Jeżeli chcesz zamówić prenumeratę miesięcznika Marketing w Praktyce .

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: