Koniunktura konsumencka IV 2009
2009-04-28 00:20
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka III 2009
Bieżący wskaźnik ufności konsumenckiej (BWUK), syntetycznie opisujący obecne tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się osiągając poziom –24,9, który był jednak niższy niż na początku roku.W podobny sposób kształtował się wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący tendencje konsumpcji indywidualnej oczekiwane w najbliższych miesiącach. W kwietniu 2009 r. wskaźnik podniósł się do poziomu –35,5, ale także nie osiągnął poziomu notowanego z początku roku.
Obserwowane w kwietniu zmiany wskaźników ufności konsumenckiej dotyczą wszystkich podstawowych czynników wpływających na kształtowanie się konsumpcji gospodarstw domowych, a więc ocen zmian sytuacji finansowej gospodarstw domowych i ogólnej sytuacji gospodarczej kraju (zarówno w ostatnich, jak i najbliższych 12 miesiącach), obecnego dokonywania ważnych zakupów, oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia (w najbliższych 12 miesiącach) oraz możliwości oszczędzania pieniędzy (w najbliższych 12 miesiącach).
W wynikach badania z kwietnia 2009 r. szczególną uwagę zwraca polepszenie się konsumenckich ocen dotyczących oczekiwanych zmian w ogólnej sytuacji gospodarczej kraju, tendencji w zmianach w poziomie bezrobocia oraz dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych.
![Koniunktura konsumencka XII 2010 [© Scanrail - Fotolia.com] Koniunktura konsumencka XII 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika/koniunktura-konsumencka/Koniunktura-konsumencka-XII-2010-apURW9.jpg)
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Nowa aplikacja Koszyk Zakupowy: sprawdź, gdzie zrobisz taniej zakupy spożywcze w największych sieciach
-
Cyberprzestępcy testują nową technikę FileFix. Ataki phishingowe bez użycia luk w oprogramowaniu.
-
Google testuje AI, które dzwoni do firm. Zmiany w kampaniach Performance Max i raportach Google Ads
-
Kobiety na rynku pracy: mniejsze ambicje czy większe bariery?