Koniunktura konsumencka IX 2010
2010-09-24 12:26
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VIII 2010
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zmniejszył się w stosunku do poprzedniego miesiąca o 3,5 pkt proc. i ukształtował się na poziomie –26,1 pkt proc., wyższym niż przed rokiem o 1,9 pkt proc.Niekorzystne tendencje w koniunkturze konsumenckiej były wynikiem pogorszenia wszystkich głównych czynników determinujących nastroje konsumenckie.
Nastąpiło znaczne pogorszenie ocen zmian w zaistniałej i oczekiwanej sytuacji gospodarczej kraju oraz możliwości dokonywania ważnych zakupów. Pogorszyły się także, ale w nieco mniejszym stopniu, oceny zmian w zaistniałej i oczekiwanej sytuacji finansowej gospodarstw domowych konsumentów. Najmniej pogorszyły się oceny oczekiwanych zmian w poziomie bezrobocia oraz oczekiwanych możliwościach dalszego oszczędzenia pieniędzy.
![Koniunktura konsumencka XII 2010 [© Scanrail - Fotolia.com] Koniunktura konsumencka XII 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika/koniunktura-konsumencka/Koniunktura-konsumencka-XII-2010-apURW9.jpg)
oprac. : eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Nie tylko cena. Co naprawdę przyciąga klientów i buduje ich lojalność?
-
DeepSeek zagrożeniem dla prywatności? Europa blokuje chińską aplikację AI, Polska czeka, eksperci ostrzegają
-
Złośliwe PDF-y: Jak cyberprzestępcy wykorzystują popularny format do phishingu?
-
Eksport UE bez USA? Unia ma remedium na rosnące cła