Koniunktura konsumencka V 2010
2010-05-26 11:55
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka IV 2010
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, zwiększył się w badanym miesiącu o 2,5 p.proc. i ukształtował się na poziomie –18,0 p.proc. Osiągnięta wartość tego wskaźnika jest wyższa niż w maju 2009 r. o 16,8 p.proc. oraz o 8,9 p.proc. niż w grudniu 2009 r.W maju 2010 r. odnotowano wyraźną poprawę wszystkich ocen determinujących nastroje konsumenckie. W szczególności zwraca uwagę znaczna poprawa ocen sytuacji gospodarczej kraju (w najbliższych 12 miesiącach), obecnego dokonywania ważnych zakupów dla gospodarstw domowych oraz oczekiwanego poziomu bezrobocia w kraju (w najbliższych 12 miesiącach).
Zaobserwowana w maju 2010 r. oraz w kilku poprzednich miesiącach skala poprawy skłonności konsumentów do zwiększania zakupów konsumpcyjnych wskazuje, że obecnie i w najbliższych miesiącach możliwe jest utrzymanie się dalszego wzrostu dodatniej dynamiki konsumpcji indywidualnej.
oprac. : Marta Kamińska / eGospodarka.pl