Koniunktura konsumencka VII 2010
2010-07-29 12:13
Przeczytaj także: Koniunktura konsumencka VI 2010
Wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej (WWUK), syntetycznie opisujący oczekiwane w najbliższych miesiącach tendencje konsumpcji indywidualnej, w lipcu br. zwiększył się o 7,0 pkt proc. i ukształtował się na poziomie –16,3 pkt proc., tj. o 14,6 pkt proc. wyższym niż przed rokiem i o 4,1 pkt proc. niż w IV kwartale 2008 r.W lipcu br. odnotowano poprawę wszystkich głównych ocen determinujących nastroje konsumenckie. Mniej pesymistyczne od dotychczasowych były oceny zmian sytuacji gospodarczej kraju w ostatnich 12 miesiącach i przewidywania w tym zakresie na najbliższe 12 miesięcy. W nieco mniejszym stopniu poprawiły się oceny uzyskanych i przewidywanych zmian w sytuacji finansowej gospodarstw domowych, obecnego dokonywania ważnych zakupów oraz możliwości zaoszczędzenia pieniędzy.
Poprawa nastrojów konsumenckich może sygnalizować korzystne zmiany dynamiki spożycia indywidualnego.
![Koniunktura konsumencka XII 2010 [© Scanrail - Fotolia.com] Koniunktura konsumencka XII 2010](https://s3.egospodarka.pl/grafika/koniunktura-konsumencka/Koniunktura-konsumencka-XII-2010-apURW9.jpg)
oprac. : Aleksandra Baranowska-Skimina / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
Wizz Air wraca do Modlina i uruchomi 11 nowych tras do 8 krajów
-
Nowa aplikacja Koszyk Zakupowy: sprawdź, gdzie zrobisz taniej zakupy spożywcze w największych sieciach
-
Cyberprzestępcy testują nową technikę FileFix. Ataki phishingowe bez użycia luk w oprogramowaniu.
-
Google testuje AI, które dzwoni do firm. Zmiany w kampaniach Performance Max i raportach Google Ads