eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Moda na ACCA

Moda na ACCA

2003-12-15 00:16



Również sami pracodawcy przyznają, że poszukują takich osób. – Do tej pory poszukiwaliśmy dwa razy posiadaczy kwalifikacji ACCA. W obu przypadkach chodziło o dział kontrollingu – jedno ze stanowisk było kierownicze, drugie – bardziej specjalistyczno-analityczne – mówi Marek Kubiak, kierownik sekcji rekrutacji Polskiej Telefonii Cyfrowej – Ale zaznaczyć muszę, że wymóg posiadanie dyplomu nie był warunkiem koniecznym, choć traktowany był jako dodatkowy atut.

Wiele firm przyznaje, że nie poszukiwało jeszcze osób z certyfikatami ACCA, ale może się to wiązać z polityką personalną danego przedsiębiorstwa. Tak jest np. w przypadku Procter&Gamble, który zatrudnia przede wszystkich absolwentów prosto po studiach. – Poszukujemy ludzi na stanowiska "entry level position", nie wymagamy od nich doświadczenia ani szczególnych kwalifikacji – mówi Katarzyna Owczarz z P&G – Oczywiście posiadanie tytułu nie stanowiłoby przeszkody, ale też nie wpłynęłoby na pozycję kandydata w procesie rekrutacji na takie stanowisko.

Umiejętność sprawnego zarządzania, opracowywania i realizowania strategii – nie tylko finansowej – przedsiębiorstwa – przydatna jest w każdym rodzaju firmy. Kwalifikacje takie potwierdza dyplom ACCA. Jego posiadacze zatrudniani są nie tylko w audycie czy kontrollingu, ale w różnych branżach, również w bankowej. Chociaż nie każda instytucja finansowa dostrzega jeszcze taką potrzebę. – W ostatnim czasie nie poszukiwaliśmy nikogo z takimi kwalifikacjami – mówi Patrycja Żak z Citibank Handlowy – Przede wszystkim dlatego, że nie poszukiwaliśmy nikogo do departamentu finansowego. Ale oczywiście posiadanie takiego dyplomu jest atutem przy rekrutacji. Również w jednym z najnowszych polskich banków, Euro Banku, nie poszukiwano jeszcze osób z takimi kwalifikacjami, ale dwóch obecnych pracowników jest "o kilka egzaminów" od tego tytułu. Ze znajomości międzynarodowych zasad rachunkowości osób z kwalifikacjami ACCA korzysta bank Pekao SA. – Kilku pracowników legitymuje się takim certyfikatem, jednak w czasie rekrutacji nie był to czynnik decydujący – przyznaje Wojciech Lorenc, dyrektor personalny banku – Ich wiedza przydaje się szczególnie w raportowaniu do firmy-matki we Włoszech.

Ważnym kryterium decydującym o tym, czy pracodawca potrzebuje specjalistów z dyplomem ACCA, jest „pochodzenie” firmy. – Zdarzyło nam się kilkakrotnie, że pracodawca już na etapie wymagań wstępnych oczekiwał od kandydatów posiadania certyfikatu ACCA, ale dotyczyło to tylko i wyłącznie firm zagranicznych inwestujących w Polsce – mówi Dariusz Użycki z Mercuri Urval – Firmy polskie albo nie mają takich wymagań, albo jeszcze nie wiedzą o istnieniu i specyfice ACCA. – Można jednak przypuszczać, że już za kilka miesięcy, po wejściu Polski do Unii Europejskiej, wzrośnie świadomość polskich pracodawców. A do tego trzeba pamiętać, że polscy specjaliści coraz swobodniej będą mogli pracować w innych państwach, gdzie kwalifikacje ACCA są o wiele lepiej znane i bardziej cenione – dodaje Katarzyna Berenda-Ratajczyk z Bigramu.

poprzednia  

1 2

oprac. : Pracuj.pl Pracuj.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: