eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Markowe wydarzenia

Markowe wydarzenia

2003-12-03 00:14



Wręcz oczywistą rzeczą jest spójność promocji marki za pomocą eventu z ramami wyznaczonymi przez Corporate czy Brand Identity. Każde wydarzenie marketingowe powinno obywać się zgodnie z wytycznymi płynącymi z tych opracowań - te z kolei powinny zawierać wskazówki dotyczące brandingu na eventach (co niestety nie zawsze jest spełniane).

Praktyczne i efektywne jest połączenie eventu z narzędziami promocji, takimi jak konkursy, programy lojalnościowe czy sampling. W czasie wydarzeń można bezpośrednio dotrzeć do wielu potencjalnych konsumentów i w sprzyjających okolicznościach zrealizować wiele celów promocyjnych (np. zapisy do programu lojalnościowego w trakcie imprezy czy testowanie próbek produktu).

KORZYŚCI Z BRANDINGU EVENTOWEGO

Udowodniona zależność udziału w rynku od siły marki skłania marketerów do budowania i wzmacniania własnych marek. Dzięki temu dostrzegają wpływ działań niebezpośrednio prosprzedażowych (takich jak np. eventing) na przełożenie na efekt sprzedażowy i udział w rynku. A potencjalnych korzyści płynących z możliwości promocji marki w ramach eventingu jest wiele:
- możliwość odwoływania się do różnych wartości i narzędzi (bezpośredniość pozwala używać niemal wszystkich narzędzi i bodźców oddziałujących na odbiorców),
- różnorodne i dowolne oddziaływanie na konsumetów (wywoływanie efektów kognitywych, afektywnych i wolicjonalnych),
- możliwość zaangażowania emocjonalnego wobec marki,
interakcja - fizyczne zaangażowanie konsumenta w proces marketingowy,
- możliwość wykorzystania zachowania konsumenta w grupie,
stworzenie bezpośredniego kontaktu z marką we wszystkich jej formach i elementach,
- możliwość bezpośredniej obserwacji reakcji na markę,
- możliwość podkreślenia niematerialnych elementów marki (tak przez oprawę medialną eventu, jak i scenariusz wydarzenia).

Event jest doskonałą okazją do realizacji celów brandingowych. Daje wszelkie możliwości, by zrealizować je kreatywnie, oryginalnie, zaskakująco i jednocześnie przekazać konsumentowi - poza prostym podkreśleniem logo i nazwy marki - znaczącą treść.

Branding zapowiadający

Możliwości wykorzystania eventu rodzą się zanim się on rozpocznie. Atrakcyjne wydarzenie można po prostu zapowiedzieć na różne sposoby. Największe cykliczne imprezy promuje się nawet z rocznym wyprzedzeniem, a kilkumiesięczne czy kilkutygodniowe wyprzedzenie eventu to wręcz standard. W tym okresie mamy do dyspozycji:
- public relations - na tym etapie to najważniejsze
narzędzie, pomaga zbudować odpowiednie zainteresowanie potencjalnych uczestników, a więc i zbudować frekwencję, na tym etapie jest też czas na pozyskanie patronów medialnych, którzy pomogą w nagłośnieniu imprezy, możliwości ogranicza tylko potencjalna atrakcyjność wydarzenia,
- reklamę w różnych formach (media, ulotki, pakty,
internet), tu elementem ograniczającym są tylko koszty,
- internet - serwis na etapie zapowiedzi, rekrutacji, zapisów,
- wpisy w programy - możliwość zaistnienia w szeroko dostępnych programach imprez (np. program wydarzeń w regionie czy w konkretnym obiekcie) - rozszerzenie potencjalnego audytorium imprezy,
- zaproszenia - zarówno w przypadku eventów elitarnych, jak i masowych, warunkiem efektywności jest frekwencja docelowego audytorium, na tym etapie zaproszenie jest w większości przypadków kluczem do sukcesu; jednocześnie jest to doskonała okazja do efektownego i prestiżowego eksponowania marki.

oprac. : Dariusz Kolber / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: