eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościPublikacje › Markowe wydarzenia

Markowe wydarzenia

2003-12-03 00:14



Branding w trakcie imprezy

Nadchodzi czas wydarzenia, nasze pięć minut, by zawładnąć gośćmi i jednocześnie potencjalnymi lojalnymi klientami. Do każdego z nich musi dotrzeć informacja, za czyją sprawą znalazł się na imprezie i dzięki komu odczuwa z tego powodu satysfakcję. Nie można jednak przesadzić z eksponowaniem marki - może to wywołać efekt przesycenia. Na tym etapie do dyspozycji mamy:
- klasyczne statyczne nośniki ekspozycji logo marki (banery, standy, fiagi, balony etc.),
- klasyczne eventowe nośniki reklamy (ulotki, baloniki, chorągiewki etc.),
- stroje (doskonałe narzędzie do kreatywnej ekspozycji logo i innych elementów CI, np. kolory firmowe),
- gadżety (zawsze są pożądane przez uczestników, mądrze dobrane mogą w oryginalny, trwały i skuteczny sposób promować markę),
- reklama (w zasadzie wszystkie narzędzia reklamy można wykorzystać w trakcie eventów),
- kolory (wręcz doskonałe narzędzie do promocji marki w trakcie imprezy, kreatywne i intensywne wykorzystanie kolorów firmowych zapewni jednoznaczną identyfikację, odróżnienie od konkurencji i silne podświadome skojarzenia z marką - oczywiście wszystko zależy od estetycznego poziomu realizacji tej dziedziny),
- konferansjerka - (także niewizualne narzędzia komunikacji mają możliwość oddziaływania w trakcie imprezy promując nazwę marki i jej przekazy),
- jingle (np. jako możliwość wykorzystania aktualnych elementów kampanii reklamowej),
- niestandardowe formy ekspozycji graficznej warstwy marki (np. lasery - bardzo efektowne narzędzie o szerokich możliwościach zastosowania - szczególnie na imprezach masowych),
- aktywne formy (wciągające uczestników w aktywną formę interakcji z marką, np. dla dzieci zespołowe budowanie wielkiego logo z klocków),
- ciekawostki (np. malowanie logotypów na buziach czy oryginalne nośniki reklamy zastosowane ostatnio w Wielkiej Brytanii - tatuaż na czole),
- subtelny i trwały pomysł na to, by wizerunek oddziaływał jak najdłużej, np. karykatury na papierze z logo, karteczki na autografy etc.

Branding posteventowy

Nawet po zrealizowaniu bardzo udanej imprezy można osiągnąć jeszcze wiele dodatkowych korzyści w zakresie promocji marki. Część wydarzeń jest kreowana wręcz z nastawieniem na realizację celów brandingowych po ich realizacji. Najczęściej stosowane środki promocji marki w tym okresie to:
- public relations (najważniejsze narzędzie oddziaływania po imprezie i przeważnie podstawowy efekt komunikacyjny uzyskiwany po realizacji eventów to odbicie imprezy w mediach; jest często głównym celem marketerów realizujących wydarzenia, np. relacje prasowe i telewizyjne),
- trwałe pozostałości po imprezie (np. logo na tablicy pamiątkowej, tabliczka na wbudowanym kamieniu etc.),
prezenty (np. wizerunek logo na darze złożonym włodarzowi miasta),
- podziękowania (doskonała okazja do promocji marki wśród zaangażowanych uczestników czy organizatorów eventu),
- zdjęcia (cykl życia i możliwości ekspozycji atrakcyjnych zdjęć z wydarzeń mogą promować markę długo i skutecznie, np. zdjęcia ze zjazdów motocykli Harley Davidson),
- pamiątkowe opracowania (wiele firm dba o to, by po szczególnie prestiżowych wydarzeniach powstały okolicznościowe, pamiątkowe opracowania w formie albumów czy folderów, ich oddziaływanie na szczególne grupy uczestników, np. władz, jest trwałe i duże).

GRZECHY GŁÓWNE BRANDINGU NA EVENTACH

Błąd zaniechania
Najczęściej spotykanym błędem podczas eventów jest niestety ten podstawowy i najważniejszy - brak dostatecznej identyfikacji marki. Wydawać by się mogło, że jest to mało prawdopodobne, a jednak stosunkowo często zdarza się, że odbiorcy nie są w stanie zidentyfikować, jaki brand jest sprawcą zamieszania. Szczególnie na imprezach plenerowych (np. sponsorowanych koncertach) i realizowanych na mniejszą skalę zdarza się, że goście uczestniczą w evencie nie mając pojęcia o jego sponsorach. Jak w takim przypadku określić poziom realizacji celów brandingowych? Scena, dwa bannery i balon mają posłużyć za wystarczające elementy dla podkreślenia imprezy kosztującej kilkadziesiąt tysięcy złotych... To po prostu zmarnowane pieniądze.

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

oprac. : Dariusz Kolber / Marketing w Praktyce Marketing w Praktyce

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: