Zakupy online: Polska wyprzedza Rosję
2008-09-11 13:51
Przeczytaj także: Polacy w sieci: zakupy przez Internet coraz popularniejsze
Warto również podkreślić, że wśród pięciu analizowanych państw, Polska jest jedynym krajem, w którym aukcje internetowe są bardziej popularne niż sklepy – w tych pierwszych kupowało 76 proc. polskich użytkowników internetu, którzy robili zakupy przez Internet, podczas gdy w tych drugich – 58 proc. W pozostałych krajach odsetek kupujących w e-sklepach kształtuje się na poziomie od 85 proc. dla Litwy do 99 proc. dla Rosji.Handel elektroniczny – perspektywy rozwoju
Według badań Gemius w ciągu najbliższych dwunastu miesięcy należy się spodziewać dalszego wzrostu zainteresowania polskich internautów zakupami w Internecie, a co za tym idzie również większych niż dotychczas profitów dla właścicieli sklepów i aukcji internetowych. Aż 36 proc. internautów w Polsce, którzy kiedykolwiek robili zakupy on-line, przyznało, że w przyszłości zamierza kupować w ten sposób częściej niż dotychczas. Taką samą deklarację wyraziło ponad 40 proc. internautów z Ukrainy, Litwy i Rumunii oraz 33 proc. użytkowników z Rosji.
fot. mat. prasowe
Jak często w przyszłości zamierza Pan(i) kupować poprzez Internet?
Badanie postaw internautów względem zakupów w internecie w Europie Środkowo-Wschodniej zostało zrealizowane za pomocą ankiet internetowych wyświetlanych w formie pop-up. Ankiety emitowane były losowo: na Litwie w okresie od 16 grudnia 2006 roku do 4 stycznia 2007 roku, w Polsce w okresie od 4 do 10 maja 2007 roku, w Rosji w okresie od 19 października 2006 roku do 12 marca 2007 roku, w Rumunii w okresie od 10 do 17 października 2006 roku, na Ukrainie w okresie od 28 listopada 2006 roku do 9 lutego 2007 roku.
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
E-commerce powoli hamuje
-
Polacy o handlu internetowym
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
Zakupy online. 7 (przedświątecznych) wskazówek dla e-sprzedawcy
-
Zakupy online coraz bardziej mobilne. Szczególnie odzieżowe
-
Mobile coraz silniejszym trendem w zakupach online
-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?
-
E-commerce: na co narzekają klienci sklepów internetowych?
-
Media społecznościowe bez znaczenia dla e-commerce?