eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Media online o branży PR I-VI 2008

Media online o branży PR I-VI 2008

2008-08-06 01:30

Przeczytaj także: Media online o branży PR V-X 2007


Na trzecim miejscu w rankingu znalazła się agencja Euro RSCG Sensors (211), która podobnie jak kilka innych firm z branży utworzyła dział relacji inwestorskich. Ponadto, agencja podpisała kontrakt na obsługę PR z koncernem Danone, holenderską firmą turystyczną Bellvilla czy ze spółką provident Polska S.A. Media informowały również o kampaniach reklamowych, w których za działania PR odpowiadała Euro RSCG Sensors: kampanii wizerunkowej kawy Jacobs z udziałem Małgorzaty Kożuchowskiej; kontrowersyjnej kampanii reklamowej soczewek kontaktowych Ciba Vision skierowanej do młodzieży, a także o launchu nowej wódki Absolut Pears.

W przypadku kolejnej agencji, Edelman PR (207), serwisy online poświęciły najwięcej miejsca projektom realizowanym przez tę firmę dla koncernu Coca-Cola, m.in. konkursowi Coke Live Fresh Noise oraz kampanią „Piłka po radosnej stronie życia” czy kampanii reklamowej filmu „Lejdis”. Uwagę mediów online przykuły również wyniki międzynarodowego badania Edelman Trust Barometer, komentowane w Polsce przez Barbarę Kwiecień, prezes zarządu Edelman PR. Media pisały także o tegorocznych odejściach 9 pracowników z firmy, w tym 3 dyrektorów (m.in. Wioletty Buczek i Dariusza Chomki, którzy następnie stworzyli agencję PR Reputation Managers).

Pierwszą piątkę najczęściej opisywanych online agencji zamyka Ciszewski PR (206 publikacji). O firmie media internetowe informowały głównie w związku z pozyskaniem nowych klientów, m.in. serwisu Allegro.pl, operatora Mobilking, serwisu Infopraca.pl, Domu Maklerskiego BZ WBK, Sage Symfonia, Europejskiego Centrum Solidarności czy Centrum EXPO XXI. Media online pisały również o patronacie Ciszewski PR oraz Fundacji Agory nad akcją społeczną "Czas na czytanie. Książka wzbogaca" (organizowaną przez Świat Książki). O firmie wspomniano również przy okazji informacji na temat podpisania umowy między firmą Diverse a agencją Caffe PR; wcześniej ta polska marka odzieżowa współpracowała właśnie z Ciszewski PR.

fot. mat. prasowe

Agencje PR w Internecie - ilość publikacji

Agencje PR w Internecie - ilość publikacji

Informacje o badaniu
Podsumowanie przygotowano przy wykorzystaniu usługi monitorowania internetu NewsPoint. Artykuły do analizy były wyszukiwane w oparciu o jedno wybrane wyrażenie kluczowe – nazwę agencji PR we wszystkich odmianach. Analizie ilościowej poddano artykuły z okresu 1 stycznia 2008 r. – 30 czerwca 2008 r.

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: