Zakupy online coraz częstsze
2008-08-04 02:15
Przeczytaj także: Zakupy w sieci a oczekiwania konsumentów
Dla 76% ankietowanych wybór sklepu podyktowany jest ceną produktu. 37% ankietowanych uznało opinie na forach internetowych za drugi najważniejszy czynnik (poza ceną) jakim kierują się przy wyborze sklepu internetowego. 19% internetowych klientów kieruje się opinią znajomych. Zebrane wyniki pokazują, że klienci ufają sobie nawzajem zdecydowanie bardziej niż rankingom (23%) czy reklamie (3%).
Budowanie świadomości marki e-sklepu jest procesem długotrwałym i kosztownym, ale z perspektywy czasu koniecznym. W obliczu narastającej konkurencji, niska cena może okazać się niewystarczającym bodźcem zachęcającym klientów do korzystania z usług sklepu. Zwłaszcza gdy różnice w cenie oferowane przez poszczególne sklepy nie są aż tak wyraźne. Klient mając do wyboru kilka porównywalnych ofert zdecydowanie częściej decyduje się na ofertę sklepu, który zna i do którego ma zaufanie” – uważa Łukasz Krasnopolski.
fot. mat. prasowe
Czynniki wyboru e-sklepu
„E-konsumenci” to badanie zachowań konsumenckich klientów sklepów internetowych przeprowadzone przez firmę Digitas wspólnie z ośrodkiem badawczym MillwardBrown SMG/KRC i patronami medialnymi Interia.pl oraz dziennikiem Puls Biznesu. Badanie zostało przeprowadzone w okresie od 19 czerwca do 3 lipca 2008 r. na grupie 410 osób. Ankietowani są klientami sklepów internetowych MobilWorld.pl i Otomedia.pl.
Do pobrania:
1 2
oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Cyberbezpieczeństwo w Black Week 2023 w e-commerce. O czym muszą pamiętać konsumenci?
-
Cyber Week 2022: Black Friday i Cyber Monday z rekordami
-
Ranking najlepszych e-sklepów 2022 wg Ceneo
-
E-commerce w Polsce 2022. Są najnowsze dane
-
Black Friday 2022. Co prognozują eksperci?
-
E-commerce powoli hamuje
-
e-Zakupy poza Unią Europejską a podatki. Poradnik dla konsumentów.
-
E-klienci. Wydają, ale wymagają
-
Zachowania konsumentów w sieci. Kto, jak i kiedy kupuje?