eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Zakupy online coraz częstsze

Zakupy online coraz częstsze

2008-08-04 02:15

Zakupy online coraz częstsze

Częstotliwość zakupów przez Internet © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

Według badań opracowanych przez firmę Digitas oraz ośrodek badawczy Millward Brawn SMG/KRC 71% klientów sklepów internetowych zapowiada częstsze niż dotychczas zakupy w sieci. E-sklepy kuszą ich przede wszystkim konkurencyjnymi cenami oraz oszczędnością czasu. Do kupowania w sieci zniechęca ich natomiast ryzyko otrzymania wadliwego towaru oraz brak możliwości dokładnego zapoznania się z towarem przed zakupem.

Przeczytaj także: Zakupy w sieci a oczekiwania konsumentów

Polscy klienci sklepów internetowych to przede wszystkim mężczyźni, którzy stanowią 63% kupujących w sieci. E-zakupy wciąż pozostają domeną ludzi młodych w wieku od 15 do 39 lat, którzy stanowią 85% e-konsumentów. Prawie 40% e-konsumentów to mieszkańcy dużych miast. Jednak spory odsetek kupujących on-line, bo ponad 24%, to również osoby z małych miejscowości, do 20 tys. mieszkańców.

fot. mat. prasowe

Częstotliwość zakupów przez Internet

Częstotliwość zakupów przez Internet





„Jak pokazują wyniki badania „e-konsumenci”, branża ma bardzo duży potencjał rozwoju. Ponad 70% respondentów deklarowało chęć częstszych zakupów przez Internet. Ważnym czynnikiem rozwoju e-handlu jest również dominujący udział ludzi młodych w gronie internetowych klientów. Są to bardzo perspektywiczni klienci, ponieważ mają już wyrobiony zwyczaj dokonywania zakupów w sieci, a ich siła nabywcza będzie rosła z wiekiem” – uważa Łukasz Krasnopolski, prezes Digitas, właściciela MobilWorld.pl i Otomedia.pl, sklepów internetowych.

Według badania, 75% e-konsumentów decyduje się na zakupy w sieci ze względu na przystępną cenę produktów, a 50% ze względu na oszczędność czasu. 30% respondentów docenia również bogaty asortyment sklepów internetowych. Szybki dostęp do konkurencyjnych ofert oraz łatwy wgląd do informacji o produkcie miały już mniejsze znaczenie dla ankietowanych i wynosiły odpowiednio 27% i 14%.

Do robienia zakupów on-line klientów zniechęca przede wszystkim brak możliwości zapoznania się z towarem przed zakupem (56%). Na drugim miejscu jest ich zdaniem ryzyko otrzymania wadliwego towaru (49%). W dalszej kolejności jest to opóźnienie dostawy i ryzyko transakcji (po 26%). Na problemy z reklamacją uwagę zawraca zaledwie co czwarty ankietowany.

„Nie dla każdej kategorii produktów sprzedaż internetowa będzie równie istotna. O tym, czy liderom tradycyjnego handlu detalicznego opłaca się poważna obecność w Internecie decyduje przede wszystkim dopasowanie danej kategorii produktu do sprzedaży poprzez sieć. Im większa waga oszczędności czasu, wygody, szerokiej oferty oraz im wyższy poziom "komodytyzacji" produktów w danej kategorii, tym większego znaczenia Internetu jako kanału sprzedaży możemy się spodziewać. Z drugiej jednak strony za dominacją handlu tradycyjnego w danej branży przemawiać będzie konieczność osobistego doświadczenia produktu przed zakupem (np. zakup nowego samochodu), impulsowy charakter decyzji zakupowej, czy w końcu sama przyjemność dokonywania zakupów (np. luksusowe ubrania)” – powiedział Łukasz Wiewiórowski, Konsultant Działu Handlu i Dóbr Konsumpcyjnych, Roland Berger Strategy Consultants.

 

1 2

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: