Samochody dostawcze III 2008
2008-04-20 01:51
Przeczytaj także: Samochody dostawcze X 2007
Wynik uzyskany na polskim rynku w marcu w wysokości 5 tys. 614 sprzedanych pojazdów jest o 23,1 procent większy niż miesiąc wcześniej i o 25,3 proc. większy niż przed rokiem. Sumaryczna sprzedaż od początku roku, która wyniosła 14.149 sztuk, jest o 27,8 procent większa niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.Liderem rankingu jest Fiat, jedyny producent, który przekroczył w marcu pułap sprzedaży 1.000 sztuk (uzyskując wynik 1.003 auta) i pułap sprzedaży skumulowanej w wysokości 2.000 aut, uzyskując wynik 2.699 aut, o 17,4 procent większy niż przed rokiem.
Na pozycję wice lidera awansował Ford z rekordowymi wskaźnikami wzrostu tegorocznej sprzedaży zarówno miesięcznej - 659 aut (wzrost o 54,7 proc.), jak i sumarycznej - 1 652 auta (wzrost o 71,2 procent).
Trzecie miejsce zajął na koniec marca Renault (drugi przed miesiącem), którego pojazdy kupiło w marcu 583 klientów, a łącznie od początku roku 1.617 osób.
Na czwartym miejscu ponownie uplasował się Volkswagen z wynikiem 1 536 sprzedanych samochodów, z czego 553 sztuki - w marcu. VW jest jedyna marką sklasyfikowaną w czołowej dziesiątce o malejącej tendencji tegorocznej sprzedaży: marcowy wynik jest o 12,8 procent mniejszy, a łączny o 4,5 proc. mniejszy niż rok wcześniej.
Piątą lokatę zajmuje Citroen, na szóste awansował Peugeot, wyprzedzając Mercedesa. Ósma pozycja należy do Opla, na dziewiątą (z 10. przed miesiącem) awansował Nissan. Pierwszą dziesiątkę zestawienia zamyka Iveco.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Samochody dostawcze VII 2007
-
Samochody dostawcze III 2007
-
Samochody dostawcze XI 2006
-
Samochody dostawcze X 2006
-
Samochody dostawcze IX 2006
-
Dostawcze nadal popularne
-
Samochody dostawcze IV 2005
-
Sprzedaż samochodów dostawczych
-
Mniejsza sprzedaż samochodów w I kwartale