eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Samochody dostawcze X 2007

Samochody dostawcze X 2007

2007-11-19 01:26

W październiku 2007 roku sprzedaż samochodów dostawczych wyniosła 5 tys. 460 sztuk, co stanowi rekordowy wynik co najmniej od początku 1999 roku - podaje Instytut Samar, monitorujący polski rynek motoryzacyjny. Łącznie od początku 2007 roku na polskim rynku przybyło 42 tys. 387 samochodów użytkowych, o 35,6 procent więcej niż rok wcześniej.

Przeczytaj także: Samochody użytkowe IX 2007

Listę dziesięciu najpopularniejszych marek otwiera Fiat. Samochody tego producenta wybrało dotychczas 8.302 nabywców, o 27,7 proc. więcej niż przed rokiem (w październiku 999 aut, wzrost o 42,5 proc.). Na drugim miejscu uplasował się Renault z wynikiem sumarycznym 5.550 sprzedanych aut, o 33,5 procent większym od ubiegłorocznego. W październiku Renault sprzedał 745 swoich pojazdów dostawczych, co oznacza wzrost w ciągu roku o 50,5 procent.

Trzeci w gronie najpopularniejszych producentów jest Volkswagen, który od początku roku sprzedał 5 tys. 421 samochodów, o 40,4 procent więcej niż przed rokiem. Wynik uzyskany w październiku - 638 sztuk jest o 32,1 procent większy niż rok wcześniej.

Na czwartej pozycji znalazł się Peugeot, sprzedając od początku roku 3 tys. 659 aut i osiągając 57-procentowy wzrost (w październiku 532 auta, wzrost o 72,7 procent).

Na piątym miejscu uplasował się Ford, którego samochody znalazły 3 tys. 450 nabywców, co oznacza wzrost o 17 procent. Miesięczna sprzedaż w październiku wyniosła 357 aut i była o 5,3 procent większa niż rok wcześniej.

Citroen znalazł od początku roku 3 tys. 391 klientów, o 79,3 procent więcej niż w ubiegłym roku, w październiku sprzedaż wyniosła 407 aut a wzrost 62,8 procent.

Kolejny w klasyfikacji Mercedes sprzedał do końca października 2 tys. 852 samochody, o 41,2 procent więcej (w październiku 402 sztuki, wzrost o 52,3 proc.). Ponad dwukrotnie większą sprzedaż osiągnął Nissan (8. lokata, 2.377 aut, wzrost o 102,3 procent). Jedyna marka, której sprzedaż tegoroczna jest mniejsza niż rok wcześniej to Opel na 9. pozycji (1.752 auta, spadek o 6,2 procent).

Rekordowe tempo wzrostu osiągnęła Toyota, sprzedając 1.563 pojazdy, o 431,6 procent więcej niż przed rokiem, z czego w październiku 157 sztuk (wzrost o 175,4 procent).
Przeczytaj także: Samochody dostawcze III 2008 Samochody dostawcze III 2008

oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: