eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Poczta Polska: przesyłki listowe i reklamacje

Poczta Polska: przesyłki listowe i reklamacje

2007-11-23 12:47

Przeczytaj także: Polacy chcą konkurencji Poczty Polskiej


fot. mat. prasowe

Wniesione reklamacje w 2005 i 2006 r. w podziale na usługi.

Wniesione reklamacje w 2005 i 2006 r. w podziale na usługi.

W 2006 r. Poczta Polska przyjęła do przemieszczenia i doręczenia 435.967.606 przesyłek w zakresie usług powszechnych w obrocie krajowym, z czego:
  • 20.613.581 paczek pocztowych do 10 kg;
  • 331.115.472 przesyłek listowych rejestrowanych;
  • 84.076.646 przekazów pocztowych.
W okresie objętym badaniem wniesione zostały 168.368 reklamacje w zakresie usługi powszechnej. Liczba ta jest wyższa o 6,38% w stosunku do poprzedniego badania zrealizowanego w 2005 roku. Ponadto aż 0,49% ogółu wniesionych reklamacji zostało uznanych za niewniesione, co dając liczbę 822, stanowi wzrost o 38,93% w stosunku do roku 2005. Natomiast z 1.101 odwołań od rozstrzygnięcia I instancji - 951 zostało rozpatrzonych negatywnie (co stanowi 86,38% wszystkich odwołań). Jednakże w porównaniu do poprzedniego badania, w którym wniesiono 1.274 odwołań (z czego ponad 87% rozpatrzono negatywnie) jest to liczba niższa.

Na podstawie danych uzyskanych od operatora publicznego, można stwierdzić, że odsetek reklamacji w 2006 roku w zakresie:
  • paczek pocztowych wynosił 0,007%,
  • listów poleconych wynosił 0,027 %,
  • przekazów pocztowych wynosił 0,005 %
w stosunku do rzeczywistego strumienia wszystkich przesyłek pocztowych w badanym okresie, który wyniósł w 2006 r. łącznie dla wszystkich rodzajów usług powszechnych w obrocie krajowym 435.967.606 szt.

Informacje o badaniu
Badanie terminowości listów zwykłych, mające charakter ciągły, zostało przeprowadzone w okresie od 20 listopada 2006 r. do 24 sierpnia 2007 r., wobec czego stanowi podstawę do oceny rocznych wskaźników terminowości. Badaniem procedur reklamacyjnych objęte były powszechne usługi pocztowe polegające na przyjmowaniu, przemieszczaniu i doręczaniu w ruchu krajowym przesyłek listowych poleconych, przesyłek listowych z zadeklarowaną wartością, paczek do 10 kg, a także realizowaniu przekazów pocztowych. Ogółem do badania wylosowano 738 reklamacji w okresie od 28 maja do 31 lipca 2007 roku.

Do pobrania:

Do pobrania:

Do pobrania:

poprzednia  

1 2

oprac. : Regina Anam / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: