Kosmetyki w mediach I-VI 2007
2007-07-22 12:36
Przeczytaj także: Kosmetyki w mediach
Pod względem liczby reklam przodowała Viva! (204) przed Galą (176) i Wysokie Obcasy(142). Miano „najczęstszego” reklamodawcy przypadło Nivei (181 wykupionych powierzchni reklamowych). W czołówce ponadto Vichy (152), L’Oreal (142) i Garnier (138). Ogółem w periodykach pojawiło się 2512 reklam kosmetyków.fot. mat. prasowe
Reklama kosmetyków w prasie kolorowej I-VI 2007 (ponad 20 reklam).
Reklamy stanowiły w pierwszym półroczu 12 proc. ogólnej liczby publikacji prezentujących produkty kosmetyczne. 66 proc. (450) marek kosmetycznych zaprezentowano na łamach pism jedynie w formie informacji PR. 34 proc. firm zdecydowało się na wykupienie reklam swoich produktów, w tym 26 marek pokazano wyłącznie poprzez reklamy.
Poniższy wykres ujawnia absolutną dominację koncernu kosmetycznego L’Oreal na polskim rynku medialnym (po zsumowaniu liczby publikacji i reklam wszystkich marek koncernu, w tym: Cacharel, Garnier, Helena Rubinstein, Lancome, Kerastase, La Roche-Posay, Maybelline, Vichy, Viktor&Rolf). Łącznie w zakresie publikacji PR i reklam L’Oreal osiągnęło wynik 4-krotnie wyższy (3048) niż najbliżsi konkurenci: grupy Beiersdorf (Nivea, La Prairie), Coty (Astor, Rimmel, Adidas, Esprit), Louis Vuitton (Dior, Givenchy, Guerlain), Procter&Gamble (Wella, Max Factor, Olay, Pantene Pro-V), Unilever (Axe, Dove, Rexona, Sunsilk, Timotei), Estee Lauder (Clinique, DKNY, M.A.C, Tommy Hilfiger) czy Dr Irena Eris (Eris, Lirene, Pharmaceris, Tilia Studio).
fot. mat. prasowe
PR a reklama w prasie kolorowej I-VII 2007 z uwzględnieniem koncernów (200 i więcej publikacji oraz
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Kosmetyki w mediach 2007
-
Polak dba o wygląd zewnętrzny bardziej niż przeciętny Europejczyk?
-
Polskie firmy kosmetyczne przestają eksportować na Wschód?
-
Polki i kosmetyki
-
Pielęgnacja skóry i włosów wg Polaków
-
Mniej chętnych na kosmetyki ekologiczne. Wartość rynku spadła o 9 proc.
-
Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele
-
7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online
-
GfK: kupujemy mniej kosmetyków