eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele

Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele

2023-09-09 00:51

Sprzedaż internetowa w branży beauty: Polska na czele

Polska w globalnej czołówce branży beauty © pixabay.com

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (4)

Branża beauty to jeden z sektorów, który wykazuje się sporą odpornością na gospodarcze zawirowania. Dobitnym tego potwierdzeniem są dane zaprezentowane przez Admitad, z których wynika m.in., że w Polsce sprzedaż rośnie w dwucyfrowym tempie, przewyższając tym samym średnią światową.

Przeczytaj także: 7 produktów, które wolimy kupić stacjonarnie zamiast online

Z tego tekstu dowiesz się m.in.:


  • Które kraje charakteryzują się najwyższą wartością koszyka w branży beauty?
  • Jakie źródła pozyskiwania klientów przez firmy kosmetyczne są najbardziej skuteczne?
  • Które kanały sprzedaży w Polsce są najpopularniejsze?

Polska w globalnej czołówce branży beauty


Wzrost sprzedaży internetowej produktów kosmetycznych na świecie jest stały, chociaż umiarkowany. Admitad szacuje, że globalna sprzedaż online w tym segmencie wzrosła o 11% w 2022 r., natomiast w pierwszej połowie 2023 r. wzrost wyniósł już 15%. Wartość sprzedanych towarów brutto była większa odpowiednio o 8% i 12%.

fot. mat. prasowe

10 krajów z największą wartością koszyka w branży kosmetycznej

Średnia wartość pojedynczego zamówienia wynosi obecnie około 175−180 zł (43−44 dolarów)


W Polsce pozytywny trend sprzedażowy jest jeszcze silniejszy. W 2022 r. liczba zamówień wzrosła o 15%, a w pierwszej połowie 2023 r. wzrost wyniósł aż 20%. Wartość brutto polskiej sprzedaży wzrosła odpowiednio o 13% i 15%.

O kilka procent spadła natomiast średnia wartość pojedynczego zamówienia. Wynosi ona obecnie około 175−180 zł (43−44 dolarów). Polacy zamawiają online kilka produktów jednocześnie i chętnie korzystają przy tym z okresów rabatowych oraz pakietów.

fot. mat. prasowe

10 źródeł ruchu z najwyższą wartością koszyka

"Najdroższe" koszyki zapełniane są przez aplikacje


Najpopularniejsze kanały sprzedażowe w branży beauty


Najważniejszymi słowami kluczowymi w 2023 r., w oparciu o które internauci wyszukiwali interesujące ich produkty, były „korzyści” i „inteligentne zakupy”. Jak wynika z danych Admitad, zakupy kuponowe i cashback cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie. Duży udział w całkowitej liczbie zamówień mają również rekomendacje influencerów oraz twórców treści internetowych.

fot. mat. prasowe

Najskuteczniejsze źródła pozyskiwania klientów przez firmy kosmetyczne

Zakupy kuponowe i cashback cieszą się niesłabnącą popularnością na całym świecie


Co ciekawe, średnie globalne zamówienia na produkty kosmetyczne z reklam kontekstowych Google w 2023 roku były większe o ponad 30%. Komunikatory, a w szczególności Telegram, również zaliczyły rekord pod względem wzrostu sprzedaży w tym segmencie – liczba zamówień za ich pośrednictwem zwiększyła się ponad dwukrotnie. Sprzedaż ze sklepów afiliacyjnych była z kolei większa o 45%.

Najskuteczniejsze kanały sprzedaży w Polsce


Polscy użytkownicy w jeszcze większym stopniu zwracają uwagę na recenzje i rekomendacje platform contentowych. Ich udział w ogólnej liczbie zamówień w Polsce przekroczył 30% w 2023 roku, w czym pomógł 15-proc. wzrost zakupów dokonanych za ich pośrednictwem.

Również wpływ serwisów kuponowych w kraju jest średnio wyższy niż na świecie i kształtuje się na poziomie 28%. Wynika to z nasilającej się recesji, która skłania Polaków do poszukiwania maksymalnie korzystnych ofert. Rola serwisów kuponowych stała się jeszcze silniejsza w 2023 r., ponieważ sprzedaż za ich pośrednictwem wzrosła o ponad 30%. Jednymi z rekordzistów pod względem wzrostu sprzedaży w Polsce były również serwisy cashback. Zamówienia realizowane za ich pośrednictwem wzrosły o ponad 20% w 2023 roku. W konsekwencji inne źródła zamówień stanowią podobny lub nieco mniejszy udział w sprzedaży. Ta sytuacja jest zbieżna z globalnymi trendami.

Przyszłość branży beauty – prognozowane dalsze wzrosty


Regularne wzrosty w globalnej branży beauty zalicza również sprzedaż mobilna. W 2022 roku wynosiła ona 44%, natomiast w 2023 roku wynosi już 46% i stale rośnie. Pod tym względem Polska dopiero dogania światowe trendy. W 2023 r. udział sprzedaży mobilnej wzrósł z 25% do 36% i w ocenie ekspertów ma dużą szansę zrównać się z globalnymi wskaźnikami.

Zarówno globalne jak i polskie dane wyraźnie wskazują ponadto, że wzrost sprzedaży online w branży beauty zostanie utrzymany. Według ekspertów Admitad rok 2023 może się okazać dla polskich marek kosmetycznych jeszcze korzystniejszy niż 2022. Jest wysoce prawdopodobne, że wzrost sprzedaży sięgnie nawet 20−25%.

Firmy powinny jednocześnie zwrócić uwagę na najbardziej efektywne źródła ruchu i te kanały pozyskiwania klientów, które wykazują wzrost lub mają najwyższą średnią wartość zamówienia. Takie podejście pomoże im nie tylko zwiększyć liczbę zamówień, ale również poprawić inne kluczowe wskaźniki biznesowe.

Szacunki opierają się na ponad 6,5 mln zamówień z całego świata i ponad 200 tys. zamówień w Polsce, które dla marek kosmetycznych i witryn detalicznych wygenerowali partnerzy Admitad. Eksperci przeanalizowali sprzedaż 450 marek na całym świecie i 90 marek w Polsce, w tym takich jak Sephora, Alibaba, Allegro, iHerb, Lancome, Yves Rocher, ICI Paris XL, BABOR, Loccitane, Clarins, Calvin Klein czy Kiehl's.

oprac. : eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Skomentuj artykuł Opcja dostępna dla zalogowanych użytkowników - ZALOGUJ SIĘ / ZAREJESTRUJ SIĘ

Komentarze (0)

DODAJ SWÓJ KOMENTARZ

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: