eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Branża PR w mediach V 2007

Branża PR w mediach V 2007

2007-06-14 02:02

Branża PR w mediach V 2007

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji. © fot. mat. prasowe

PRZEJDŹ DO GALERII ZDJĘĆ (2)

W majowym zestawieniu publikacji na temat public relations na pierwsze miejsce powrócił temat PR-u Polski. Wśród 49 publikacji o tej tematyce znalazły się przede wszystkim informacje o działaniach promocyjnych miast i regionów, ale też rozważania i dyskusje na temat międzynarodowego wizerunku Polski - wynika z najnowszego raportu PRoto.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2007

W maju 2007 roku zostało opublikowanych 151 artykułów dotyczących branży public relations. 17 z nich to materiały z radia i telewizji, pozostałe to publikacje prasowe. Wśród mediów najczęściej poruszających tematykę PR-owską na pierwszym miejscu znalazła się Gazeta Wyborcza wraz z jej regionalnymi wydaniami. Większość materiałów pochodziła z mediów informacyjnych. 72 materiały zamieszczono w mediach regionalnych, pozostałe – w ogólnopolskich.

fot. mat. prasowe

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.

Kontekst, w jakim pisano o PR i ocena publikacji.




W maju media najwięcej uwagi poświęciły zagadnieniom PR-u Polski. Publikacje związane z tą tematyką można podzielić na dwie grupy: materiały o działaniach promocyjnych miast oraz wizerunku kraju. Liczne informacje o inicjatywach, których celem jest promocja i kształtowanie wizerunku miejscowości dotyczyły m.in. Krakowa, Lublina, Katowic, Szczecina, Łodzi i Warszawy. Dziennikarze często cytowali rzeczników prasowych i pracowników biur promocji lokalnych urzędów, dzięki czemu wśród osób najczęściej cytowanych w niniejszym raporcie znaleźli się Waldemar Bojarun, rzecznik UM Katowice oraz Michał Krawczyk, szef Biura Marketingu Miasta Lublin.

W maju media poruszały też temat wizerunku Polski na arenie międzynarodowej. Olga Sobolewska i Michał Stangret w Metrze porównywali zaangażowanie polskich władz w kształtowanie wizerunku kraju ze standardami światowymi. „Rok temu - zaraz po »aferze kartoflanej«- stworzono urząd, który miał się wreszcie zająć sprawami związanymi z promocją i ochroną dobrego imienia Polski w świecie” piszą autorzy. Jak swoją rolę widzi przedstawiciel tego urzędu, Robert Szaniawski? „Moje sprawowanie tej funkcji widzę w ten sposób, że będę używał technik bezkosztowych. W zespole mamy dwie osoby i nie mamy budżetu. Patrząc realnie na to, co mogę zrobić, to planuję stworzyć bazę danych dziennikarzy, którzy piszą o Polsce i którzy się Polską interesują, z którymi będę korespondować”.

fot. mat. prasowe

Najczęściej cytowane/wzmiankowane osoby w kontekście PR.

Najczęściej cytowane/wzmiankowane osoby w kontekście PR.

Przeczytaj także: Branża PR w mediach IV 2010 Branża PR w mediach IV 2010

oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl eGospodarka.pl

Więcej na ten temat: monitoring mediów, media, branża PR, raport PRoto

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: