Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości
2007-04-22 03:08
Przeczytaj także: Polski rynek reklamy 2007-2009
Liderem na rynku reklamy telewizyjnej wciąż pozostaje TVP, która zebrała łącznie 666,9 mln zł. Przedsiębiorstwa zwiększyły średnio swoje wydatki na reklamę w tej stacji o 21 proc. Jeszcze większym, bo aż 24 proc. wzrostem wydatków reklamodawców może pochwalić się TVN. Prywatna stacja zarobiła na reklamach 567,7 mln zł, co pozwoliło jej wyprzedzić Polsat.Telewizja Zygmunta Solorza-Żaka, mimo że zdołała w ostatnim okresie zwiększyć swoją oglądalność i nadal dysponuje większym udziałem w widowni niż TVN (18,27 proc. w porównaniu z 17,13 proc.), nie zdołała przekuć tego sukcesu na wpływy z reklamy. Firmy zwiększyły w niej wydatki na reklamę zaledwie o 2,6 proc, przez co Polsat musiał się zadowolić przychodami w wysokości 509,5 mln zł.
- Oferta programowa Polsatu nie poprawiła się jeszcze na tyle, aby w ciągu kilku miesięcy poprawić wizerunek stacji, co mogłoby się przełożyć na częstsze rekomendacje domów mediowych i większe zainteresowanie firm - tłumaczy Tomasz Chełmecki, prezes domu mediowego Starlink.
oprac. : Jakub Parnes / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Reklamodawcy w TV: Lidl na czele rankingu marek
-
Reklamodawcy w TV: branża farmaceutyczna bez konkurencji?
-
Najbardziej dochodowe programy TV 2018 r.
-
Lidl liderem reklamy telewizyjnej
-
Reklamodawcy w TV: farmacja i długo długo nic
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I kw. 2017 r.
-
Reklamodawcy w TV: w 2016 r. rządził Aflofarm, a kto z nim?
-
W telewizji rządzi Lidl, T-mobile i Orange
-
Branża farmaceutyczna: wydatki na reklamę I-III kw. 2016 r.