eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości

Rynek reklamy telewizyjnej zyskuje na wartości

2007-04-22 03:08

Dynamicznie rosną wydatki firm na reklamę w telewizjach. Z przygotowanych na zamówienie "Gazety Prawnej" danych cennikowych AGB Nielsen Media Research wynika, że do połowy kwietnia trzy największe telewizje w Polsce - TVP, TVN i Polsat - zwiększyły swoje wpływy reklamowe o blisko 16 proc. w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Przeczytaj także: Polski rynek reklamy 2007-2009

Liderem na rynku reklamy telewizyjnej wciąż pozostaje TVP, która zebrała łącznie 666,9 mln zł. Przedsiębiorstwa zwiększyły średnio swoje wydatki na reklamę w tej stacji o 21 proc. Jeszcze większym, bo aż 24 proc. wzrostem wydatków reklamodawców może pochwalić się TVN. Prywatna stacja zarobiła na reklamach 567,7 mln zł, co pozwoliło jej wyprzedzić Polsat.

Telewizja Zygmunta Solorza-Żaka, mimo że zdołała w ostatnim okresie zwiększyć swoją oglądalność i nadal dysponuje większym udziałem w widowni niż TVN (18,27 proc. w porównaniu z 17,13 proc.), nie zdołała przekuć tego sukcesu na wpływy z reklamy. Firmy zwiększyły w niej wydatki na reklamę zaledwie o 2,6 proc, przez co Polsat musiał się zadowolić przychodami w wysokości 509,5 mln zł.

- Oferta programowa Polsatu nie poprawiła się jeszcze na tyle, aby w ciągu kilku miesięcy poprawić wizerunek stacji, co mogłoby się przełożyć na częstsze rekomendacje domów mediowych i większe zainteresowanie firm - tłumaczy Tomasz Chełmecki, prezes domu mediowego Starlink.

oprac. : Jakub Parnes / Polska.pl Polska.pl

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: