eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › (Nie)lojalność polskich klientów

(Nie)lojalność polskich klientów

2007-04-02 01:12

Przeczytaj także: Niska jakość usług w sklepach obuwniczych


Krótkie podsumowanie


Wskaźniki pozwalające przewidzieć migracje klientów w Europie
  1. Działanie strony internetowej
  2. Pracownicy centrum telefonicznego nieświadomi historii usług
  3. Nieinformowanie klientów o problemach z usługami
  4. Brak ciągłości w rozwiązywaniu problemów
  5. Centrum telefoniczne zlokalizowane w innym kraju
Źródła migracji klientów w Europie
  1. Brak nagrody za przedłużenie umowy
  2. Pomijanie istniejących klientów przy wprowadzaniu nowych zniżek
  3. Pracownicy centrum telefonicznej nieświadomi historii usług, przez co klienci muszą
    wyjaśniać sprawę wiele razy
  4. Brak informacji o problemach z usługami
  5. Brak ciągłości w rozwiązywaniu problemów
Ścieżka do lojalności klientów w Europie
  1. Automatyczne przyznawanie nowych zniżek również istniejącym klientom
  2. Przyznawanie nagród za przedłużenie umowy
  3. Jedna osoba prowadząca sprawę przez cały proces
  4. Pracownicy centrum telefonicznego znający historie świadczonych usług
  5. Informowanie o problemach z usługami
Pięć czołowych branż w opracowanym przez BMC Indeksie Migracji Klientów – poprzednie miejsca w nawiasach
  1. Operatorzy komórkowi (3)
  2. Firmy ubezpieczeniowe (1)
  3. Firmy telekomunikacyjne (4)
  4. Dostawcy usług internetowych (5)
  5. Banki (2)
Regiony w Europie o najwyższym wskaźniku migracji klientów – poprzednie miejsca w nawiasach
  1. Polska (11)
  2. Szwecja (1)
  3. Niemcy (2)
  4. Wielka Brytania (5)
  5. Włochy (9)
Do pobrania: .

Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie BMC Software przez Research NOW w 12 krajach Europy. Wyniki bazują na odpowiedziach ponad 12 tys. respondentów z całej Europy i 1000 w Wielkiej Brytanii. Próba była kwalifikowana wg płci, wieku i regionu. Dodatkowo w Wielkiej Brytanii uwzględniono również cenzus społeczny, biorąc pod uwagę wyłącznie konsumentów typu ABC1 C2. Przy doborze użyto następujących kryteriów: klienci, którzy kiedykolwiek mieli do czynienia z dostawcami usług, takich jak ubezpieczenia (na życie, domu, turystyczne, motoryzacyjne), firmami telekomunikacyjnymi (telefony komórkowe i domowe, Internet), przedsiębiorstwami użyteczności publicznej, itd. Klienci NIE musieli w przeszłości zmieniać dostawców, żeby wziąć udział w ankiecie.

poprzednia  

1 2 3

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: