Europa opanowuje internet
2007-01-29 11:57
Przeczytaj także: Logistyka e-commerce rośnie trzy razy szybciej niż rynek kontraktowy
45 proc. internautów w Europie surfuje w sieci każdego dnia i spędza tam średnio 11 godzin i 20 minut tygodniowo - wynika z raportu sporządzonego przez European Interactive Advertising Association (EIAA) i Synovate za rok 2006.Rok wcześniej Europejczycy spędzali w sieci godzinę i pięć minut tygodniowo mniej. Aż 78 proc. tych, którzy codziennie buszują w sieci, robi także zakupy w sklepach internetowych - podaje raport. Sprzedaż internetowa stanowiła w 2005 roku 2 proc. całkowitej wartości sprzedaży na rynku europejskim. Do 2009 roku udział ten ma wzrosnąć do poziomu 8 proc.
Okazuje się również, że najczęściej zakupy robią Brytyjczycy, jednak wartościowo najwięcej w internecie wydają Norwegowie. Na samym końcu wśród badanych krajów znalazła się Hiszpania, której mieszkańcy kupują i wydają w sieci najmniej. Najbardziej oszczędni okazali się Niemcy, którzy kupują dużo produktów, jednak o stosunkowo niższej cenie - aż 50 proc. niemieckich internautów przynajmniej raz w miesiącu porównuje ceny. Pod tym względem przodują Duńczycy (54 proc.).
- Badanie wskazuje jasno na fakt, iż europejscy konsumenci coraz chętniej korzystają z internetu - zarówno pod kątem informacji, jak i zakupów - komentuje Michael Kleindl, chairman z EIAA.
oprac. : Mediarun.pl
Przeczytaj także
-
Ceneo najpopularniejszą platformą e-commerce wg internautów
-
10 kluczowych zmian w e-commerce, które przyniosła pandemia
-
Pokolenie Z stawia na zakupy online
-
BLIK podsumował 2023 rok. Ma powody do zadowolenia
-
E-commerce: Polacy pokochali platformy marketplace
-
Black Friday i Cyber Monday 2023 w polskim internecie
-
Na Black Friday czekają sklepy, klienci i cyberprzestępcy
-
Coraz częściej robimy zakupy w internecie. Co kupujemy?
-
Najlepsze sklepy internetowe 2023 wg Ceneo.pl