eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Specjaliści PR wobec idei CSR

Specjaliści PR wobec idei CSR

2007-01-27 00:02

Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR


fot. mat. prasowe

Działania firm w zakresie CSR.

Działania firm w zakresie CSR.

Jednym z celów badania było sprawdzenie, w jakim stopniu PRowcy angażują się w działania CSR. Wielu ekspertów twierdzi, że rola PRowców powinna ograniczać się do komunikowania na temat zaangażowania społecznego firmy, czyli z pominięciem samego działania. W wielu dyskusjach środowisko PR wyrażało inną opinię, co stało się pretekstem do przeprowadzenia tego badania. Rzeczywiście, najczęściej udzielaną odpowiedzią na pytanie, w jakim zakresie dział PR odpowiedzialny jest za działania CSR było: inicjowanie tych działań. Odpowiedziało w ten sposób 71,34% ankietowanych. Pytanie to skierowane było do osób pracujących w działach PR wewnątrz firmy. Rola komunikatora na temat strategii CSR uplasowała się na drugim miejscu (66,67%). Podobnie często wskazywana była odpowiedź wskazująca na realizację i rozwój strategii CSR, natomiast 12,5% ankietowanych podzieliło się informacją, że posiada osobne jednostki oddelegowane do tego typu działań.

fot. mat. prasowe

Odpowiedzialność działu PR za działania CSR.

Odpowiedzialność działu PR za działania CSR.

Pracownicy agencji PR podzielili się także informacjami, jaki mają wpływ na strategię CSR u swoich klientów oraz czy prowadzą działania społecznie zaangażowane wewnątrz swoich struktur. Zdecydowana większość z nich (56,87%) organizuje na zlecenie klientów pojedyncze akcje o charakterze charytatywnym. Ciekawym jest, że aż 35,3% respondentów przyznała, że wdraża całościową strategię CSR u klientów. Blisko co czwarty ankietowany zaznaczył, że reprezentowane przez nich agencje organizują własne programy o charakterze społecznym, w które angażują swoich klientów. Podobnie często wskazywali na projektowanie akcji antykryzysowych opartych o zaangażowanie społeczne. Zaledwie 7,85% zbadanych agencji nie oferuje działań CSR na rzecz swoich klientów.

fot. mat. prasowe

CSR w agencjach PR.

CSR w agencjach PR.

poprzednia  

1 ... 3 4 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: