eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Specjaliści PR wobec idei CSR

Specjaliści PR wobec idei CSR

2007-01-27 00:02

Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR


Ciekawe, że ankietowani zapytani o motywy prowadzenia działań CSR, poprawę wizerunku stawiali na drugim miejscu (odpowiedziało tak 27,99% ankietowanych) po wzmocnieniu pozycji rynkowej marki, produktu lub firmy poprzez zwiększenie zaufania społecznego (51,17%). Jedynie freelancerzy częściej wskazywali na cele wizerunkowe niż biznesowe. Natomiast wskazując na korzyści, poprawa wizerunku firmy uplasowała się na czołowym miejscu zdobywając prawie 80% głosów. Podobne wyniki przedstawiają raporty z badań na temat CSR prowadzone wśród przedsiębiorców, którzy pomimo pomijania tego czynnika w motywach, definiują w ten sposób korzyści. Wśród kolejnych znalazło się wzmocnienie identyfikacji pracowników z firmą oraz zrównoważony rozwój kraju. Prawie 5,5% ankietowanych uznało, że nie wynikają z tych działań żadne korzyści.

fot. mat. prasowe

Najważniejsze korzyści z prowadzenia działań CSR.

Najważniejsze korzyści z prowadzenia działań CSR.

Ankietowani wskazywali, że największymi barierami we wdrażaniu strategii CSR jest brak inicjatywy bądź wsparcia zarządu oraz brak wiedzy na temat CSR. Stoi to więc w sprzeczności z założeniami, że strategia odpowiedzialnego biznesu powinna być procesem odgórnym.

fot. mat. prasowe

Bariery do prowadzenia działań CSR.

Bariery do prowadzenia działań CSR.

CSR w czynach PRowców

Co czwarty badany (22,5%) przyznał, że firma, w której pracuje nie prowadzi działań związanych z CSR. Z pozostałych osób, prawie połowa respondentów wskazała, że firmy najczęściej angażują się w istniejące na rynku akcje o charakterze społecznym. Własne, pojedyncze programy CSR prowadzi 42,5% badanych firm, podobna ilość, bo 41,25% współpracuje z organizacjami pozarządowymi. Zaskakująco dużo, bo co czwarta reprezentowana firma ma strategię CSR wpisaną w misję, w ramach czego posiada np. kodeks etyczny, politykę kadrową, kodeksy marketingowe i inne samoregulacje, prowadzi działalność prospołeczną i charytatywną lub akcje wolontariatu pracowniczego. Część firm, bo 13,75% wdraża koncepcję odpowiedzialnego biznesu w wybranych sektorach swojej działalności.

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: