Specjaliści PR wobec idei CSR
2007-01-27 00:02
Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR
WnioskiWyniki badania wskazują, że PRowcy zdają sobie sprawę, że CSR jest funkcją zarządzania, a nie marketingu. Czują się jednocześnie odpowiedzialni za wdrażanie, realizowanie i komunikowanie działań zaangażowanych społecznie. Duża rola PRowców w realizowaniu strategii odpowiedzialnego biznesu jeszcze kilkanaście bądź kilkanaście lat temu zauważalna była także w krajach zachodnich, które dziś rozdzielają tego typu zadania. Można przypuszczać, że w Polsce także jest to etap rozwoju tego typu koncepcji w rodzimych przedsiębiorstwach. Każdego roku kilka kolejnych firm, głównie korporacji międzynarodowych, powołuje osobne jednostki ds. CSR. Głównym celem separacji tych działań jest zachowanie przejrzystości działań oraz nietraktowanie odpowiedzialności społecznej jedynie jako narzędzia budowania pozytywnego wizerunku, w obawie o zbyt powierzchowne potraktowanie zagadnienia.
Informacje o badaniu
Badanie zostało przeprowadzone przez dwie organizacje reprezentujące środowisko CSR i PR, czyli Forum Odpowiedzialnego Biznesu i Polskiego Stowarzyszenie Public Relations. W opracowaniu ankiety uczestniczyli specjaliści na co dzień zajmujący się naukowo lub w praktyce zagadnieniami z zakresu CSR oraz komunikacji. Akcja wypełniania ankiety dostępnej on-line trwała od 6 do 27 listopada 2006r. Łącznie zebrano 150 ankiet
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
-
Etyka w biznesie coraz ważniejsza
-
CSR: etyka i biznes w jednym
-
Odpowiedzialny biznes wg Polaków
-
Strategia CSR zwiększa sprzedaż
-
W biznesie dobre praktyki tylko na papierze
-
Czy CSR zmieni polskie firmy?
-
Polskie firmy i praktyki CSR
-
Strategia CSR wciąż mało znana firmom
-
Idea CSR nieznana młodym internautom