Specjaliści PR wobec idei CSR
2007-01-27 00:02
Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR
CSR w myślach PRowców
W ankiecie znalazła się seria pytań, które dotyczą podejścia do zagadnienia CSR i tego, jak ankietowani postrzegają społeczną odpowiedzialność biznesu. Pytania dotyczyły indywidualnych doświadczeń, a nie ogólnie panujących opinii. We wszystkich pytaniach można było zaznaczyć dwie odpowiedzi, ponieważ motywy oraz zakres prowadzenia tego typu działań jest przeważnie zróżnicowany. Z tego jednak względu wyniki nie sumują się do stu procent, lecz wskazują, jaki procent ogółu zaznaczyło daną odpowiedź.
Na pytanie, co rozumieją respondenci pod hasłem „firma odpowiedzialna społecznie”, ponad połowa powiedziała, że jest to przedsiębiorstwo prowadzące swoją działalność z uwzględnieniem interesów społeczeństwa. Była to także najczęściej udzielana odpowiedź wśród pracowników agencji PR i działów wewnętrznych firmy. Freelancerzy natomiast najczęściej wskazywali, że jest to firma przestrzegająca zasad etyki biznesu.
fot. mat. prasowe
Na pytanie, jak ankietowani traktują CSR zdecydowana większość, bo 82,95% ankietowanych odpowiedziała, że jako długotrwałe działanie, które powinno być związane ze strategią biznesową firmy. Ponad 60% uznało, że jest to sposób prowadzenia firmy charakterystyczny dla firm dojrzałych. Dopiero na trzecim miejscu uplasowała się odpowiedź wskazująca, że ankietowani traktują CSR jako popularne ostatnio narzędzie marketingu i budowania wizerunku, oparte o czynnik zaangażowania społecznego (17,83%). Co ciekawe, bardzo podobnych odpowiedzi udzielali PRowcy pracujący wewnątrz firm, jak i w agencjach. Te dane zdają się podważać obawę, że PRowcy nie rozumieją specyfiki idei odpowiedzialnego biznesu i traktują je tylko narzędziowo. Jednak, zestawiając te dane z ujawnionymi informacjami, jak w praktyce wyglądają działania CSR, w których specjaliści od komunikacji partycypują, pozostawiają jednak pewne wątpliwości.
Etyka w biznesie pod naciskiem
oprac. : Aleksander Walczak / eGospodarka.pl
Przeczytaj także
Najnowsze w dziale Wiadomości
-
To my stworzyliśmy generację Z. Jak wychowanie pokolenia Z kształtuje ich postawy zawodowe?
-
Polska Stacja Antarktyczna - kluczowy etap budowy na krańcu świata
-
Zakupy online dobrodziejstwem sieci? Mamy wyniki badania "Internet marzeń"
-
Jak pracownicy w Polsce planują swoją karierę? Tylko 4% ma jasny plan






Elektromobilność dojrzewa. Auta elektryczne kupujemy z rozsądku, nie dla idei
