eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plWiadomościGospodarkaRaporty i prognozy › Specjaliści PR wobec idei CSR

Specjaliści PR wobec idei CSR

2007-01-27 00:02

Przeczytaj także: Polskie firmy a komunikacja działań CSR


CSR w myślach PRowców

W ankiecie znalazła się seria pytań, które dotyczą podejścia do zagadnienia CSR i tego, jak ankietowani postrzegają społeczną odpowiedzialność biznesu. Pytania dotyczyły indywidualnych doświadczeń, a nie ogólnie panujących opinii. We wszystkich pytaniach można było zaznaczyć dwie odpowiedzi, ponieważ motywy oraz zakres prowadzenia tego typu działań jest przeważnie zróżnicowany. Z tego jednak względu wyniki nie sumują się do stu procent, lecz wskazują, jaki procent ogółu zaznaczyło daną odpowiedź.

Na pytanie, co rozumieją respondenci pod hasłem „firma odpowiedzialna społecznie”, ponad połowa powiedziała, że jest to przedsiębiorstwo prowadzące swoją działalność z uwzględnieniem interesów społeczeństwa. Była to także najczęściej udzielana odpowiedź wśród pracowników agencji PR i działów wewnętrznych firmy. Freelancerzy natomiast najczęściej wskazywali, że jest to firma przestrzegająca zasad etyki biznesu.

fot. mat. prasowe

Postrzeganie CSR.

Postrzeganie CSR.

Ciekawą różnicę można zauważyć między odpowiedziami udzielanymi przez pracowników agencji PR a osobami zatrudnionymi wewnątrz firmy. Te ostatnie nawet czterokrotnie częściej od pozostałych wskazywały na ważność działań, które wiążą się z całą strategią firmy i dotyczą szerokiego grona interesariuszy, jak niwelowanie negatywnych skutków własnej działalności, dbanie o klientów firmy w kontekście podnoszenia jakości usług i produktów czy prowadzenie uczciwej komunikacji z interesariuszami. Znaczna ilość respondentów wskazywała także na klucz CSR w zaangażowaniu w społeczność lokalną 39,54% i budowaniu odpowiednich relacji z interesariuszami (37,21%). Wskazuje to, że największe znaczenie dla PRowcow, szczególnie tych pracujących w agencjach PR, ma najbliższe otoczenie firmy, rzadziej z kolei brani są pod uwagę akcjonariusze czy klienci.

Na pytanie, jak ankietowani traktują CSR zdecydowana większość, bo 82,95% ankietowanych odpowiedziała, że jako długotrwałe działanie, które powinno być związane ze strategią biznesową firmy. Ponad 60% uznało, że jest to sposób prowadzenia firmy charakterystyczny dla firm dojrzałych. Dopiero na trzecim miejscu uplasowała się odpowiedź wskazująca, że ankietowani traktują CSR jako popularne ostatnio narzędzie marketingu i budowania wizerunku, oparte o czynnik zaangażowania społecznego (17,83%). Co ciekawe, bardzo podobnych odpowiedzi udzielali PRowcy pracujący wewnątrz firm, jak i w agencjach. Te dane zdają się podważać obawę, że PRowcy nie rozumieją specyfiki idei odpowiedzialnego biznesu i traktują je tylko narzędziowo. Jednak, zestawiając te dane z ujawnionymi informacjami, jak w praktyce wyglądają działania CSR, w których specjaliści od komunikacji partycypują, pozostawiają jednak pewne wątpliwości.

poprzednia  

1 2 3 ... 5

następna

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: