Rośnie sprzedaż AGD
2006-11-09 00:05
Przeczytaj także: Rynek AGD w Polsce: dokąd zmierza?
Najbardziej, bo aż o 50 proc., wzrosła sprzedaż zmywarek. Znacząco wzrosła też sprzedaż pralek i sprzętu kuchennego do zabudowy. Według prognoz, w całym 2006 r. w Polsce sprzedaż dużego AGD wzrośnie o blisko 15 proc., z 3,5 do 4 mln sztuk. Producenci podają, że tylko w trzecim kwartale sprzedaż lodówek była w Polsce o blisko 20 proc. większa niż przed rokiem.Eksperci podkreślają jednak, że wartościowy wzrost sprzedaży będzie nieco niższy niż ilościowy - to efekt postępującego spadku cen sprzętu AGD w wyniku ostrej konkurencji rynkowej, ale także rosnącej sprzedaży wyrobów z niższego segmentu cenowego.
Choć Polska wyrasta powoli na największe w Europie centrum produkcji sprzętu AGD (obok Włoch i Niemiec), to paradoksalnie w branży handlowej zaczęły się pojawiać problemy z zaopatrzeniem sklepów. Producenci ledwo nadążają z zaspokojeniem popytu w kraju i na rynkach zagranicznych. To jednak tylko część prawdy - w Polsce marże uzyskiwane na sprzedaży sprzętu AGD są bardzo niskie i producenci chętniej sprzedają towar na bardziej lukratywnych rynkach.
oprac. : Grzegorz Gacki / Polska.pl
Przeczytaj także
-
Duży sprzęt AGD: sprzedaż rośnie, ale zyskują tylko niektóre marki
-
Sprzęt AGD: co wybierali Polacy w I kw. 2015 r.?
-
Sprzęt AGD: w sieci zwyciężają lodówki i pralki
-
Branża RTV i AGD: dynamiczne wzrosty to już przeszłość?
-
Reklama AGD w 2011 roku
-
LG inwestuje we Wrocławiu
-
Elektronika użytkowa: sklep online vs. tradycyjny market
-
Wojna o lodówki
-
NEONET z wnioskiem o restrukturyzację. Jak wygląda sytuacja branży RTV/AGD?